Tuesday, September 14, 2010

Sang Kelembai dilambai Khairy untuk hentam Perkasa?

Bekas office boy di Filem Negara ini pernah mengaku di Facebook yang dia adalah pengasas Perkasa. Syok sendiri betul mamat ni.

Berbeza benar antara hadir atas jemputan di mesyuarat pelancaran dan jadi pengasas Perkasa. Mamat ni confirm perasan.

Tanpa perlu buktikan dia bukan pengasas, kita tanya kembali adakah ada orang sedia jadi ahli jika Zaharin pengasas Perkasa? Gambar pun ada di Minaq Jinggo sini untuk jadi bukti.

Pengasas Perkasa adalah Ibrahim Ali. Takde orang lain. Kalau ada pun, mungkin sekali bersamanya adalah Fuad Hasan, adik bekas IGP yang baru bersara, Tan Sri Musa Hassan.

Kononnya Zaharin benci pendirian 'rasis' Perkasa yang dia seolah tidak mahu akui semuanya mengikut perlembagaan dan bukan kitab pakar Oxford.

Ada mungkin benar pasal dia claim pernah melihat gambar peristiwa 13 Mei dan terus disimpulkan komunis Kua Kia Soong itu betul dalam buku May 13.Padahal ada juga temberang.

Itu yang dia tulis dalam blog Sang Kelembai. Adakah dia faham beberapa gambar yang dilihatnya itu dalam senario dan konteks lebih besar?

Dah otak office boy dan despatch. Gaya Perkasa yang macam real aggresif pun sudah Zaharin simpulkan sebagai rasis. Habis tu kenapa Zaharin takut nak serang Hindraf, Dong Jiao Zhong, Suqiu dan Hua Zhou?

Adakah Zaharin ini benar suka pada gagasan multiracialism?

Sungguhkah dia menghayati kepelbagaian kaum dalam kehidupannya?

Nak bersosial dengan kaum lain kenalah sedikit sebanyak boleh berbahasa orang putih. Cakap pun berterabur.

Dia claim dia tak hipokrit. Tak ada kerja atau bisnes dengan tauke Cina. Memang gaya Office Boy. Cakap tak serupa bikin.

Buat apa Cina nak bisnes dengan mamat ni. Tak tau apa-apa pun. Nak bawak surat pun nanti tak tahu explain. Orang nampak Zaharin datang, mereka cabut lari.

Pasal Zaharin ni kerja dia peminta sedekah. Selalu mintak duit dari orang. Takde maruah punya orang. Cuma dia peminta sedekah pakai kot dan boleh berbicara pasal politik walaupun pendirian macam lalang.

Politik yang dia tahu hanya cerita dia dilantik Setiausaha Bahagian bandar Tun Razak sekali tu. Habis dijaja setiap kali dapat microphone dalam majlis-majlis.

Sambil tu dia hentam sesiapa yang dia tak suka. Alahai, kasi duit, diamlah dia... Baik mulialah orang tu dipujinya.

Bukak saja Parlimen, bergayalah dia dengan kot pergi ke Parlimen untuk mengugut wang dari ahli-ahli Parlimen Melayu dan UMNO. Kata tidak rasis, pergilah mintak dengan Cina, India, Kadazan, Iban dan lain-lain suku kaum. Tahu pula malu.

Disebabkan kerenah Zaharin memalukan UMNO dan mencemar Parlimen, akhirnya Nazri Aziz ambil dia untuk bekerja sebagai pegawai dalam JPM untuk bantu tadbir Parlimen. Orang kata, Zaharin masih lagi dengan tabiat untuk tekan lengan ahli politik seolah-olah mesin ATM untuk keluarkan duit.

Bukanlah takde orang sponsor dia.

Selama ini, Tengku Adnan yang kasi office boy ini wang tiap-tiap bulan. Wang untuk bayar sewa rumah, kelengkapan, kereta, susu dan  sekolah anak serta untuk jinjing gelfren yang sama montel dengannya ke hulu ke hilir.

Menyamun pun Zaharin hebat. Zaharin buat mulut kata kawannya Aimi Jr kebas duit RM15,000 dari Ku Nan untuk kasi blogger. Tidak menolak kemungkinan entah-entah dia pun sendiri sama-sama sapu.

Buat kerja kotor bukanlah janggal buat Zaharin yang sama hebat dalam menjaja agama untuk politik. Sama dengan PAS.

Jadi, jangan hairan dalam hal sabotaj Perkasa ini, Zaharin adalah salah seorang tukang catur. Bukan satu kebetulan Ku Nan dan Nazri adalah bosnya.

Dah lama orang anggap dia merbahaya dan boleh berubah-ubah mengikut aliran wang. Tidak menakjubkan langsung kalau Zaharin yang pernah berkempen untuk PKR depan rumah atok Khairy di Rembau masa PRU, berubah angin untuk bersama dengan Khairy.

Dia sudah dilihat bersama dan berbaik dengan Tapak Bersulam, salah seorang blogger pencacai Khairy. Salah seorang dari tiga beradik bersama Bro Jinggo dan Roshatika ini bersama Zaharin membantu kempen Tan Sri Isa Samad di PKR Bagan Pinang.

Dia juga yang menghentam Khairy tapi boleh bekerjasama dengan anak haram, si Kitol dan anak omak ini. Apa hal pun, dia ni bukan memperjuangkan alif ba ta pun masa lawan Pak Lah, dia hanya kecewa dibuang keluar UMNO oleh Pak Lah.

Alah, untuk dapat duit, dia sampai sanggup terbang ke Kota Kinabalu untuk salah cium tangan Pak Lah. MSO atau Sayuti Omar laporkan Zaharin dapat sejuta. Kalau dapat sejuta, kenapa perangai masih low class?

2 comments:

Anonymous said...

Zahrain ni memang sah pelacur politik. Siapa antara ahli parlimen yang tak kenal barua ni?
Penipu first class, dah yang ditipu pun sama-sama bodoh - mcm jenis Ku Nan.
Dia sapu duit beribu-ribu konon utuk bayar bloggers tapi masuk poket sendiri. Yang bodo Ku Nan dan Ibupejabat Umno kerana masing2 nak blogger ikut telunjun.
se-ekor lagi yg duk bela jembalang cam ni ialah si Rauf dan Tun Feisal opisboy tahap Zahrin.
masing2 nak take-control of bloggers tapi niat nak sapu duit.
umno kena usie anasir jahanam seperti zahrin dan tun feisal sblm nak berkerjasama dgn bloggers tulen, kalau tidak akan hanya dikelilingi bloggers cendawan tumbuh semata-mata untuk tunjuk figure dan sapu duit.
hidup umno ... kalau ala Ku Nan, Zahrin, Tun Feisal... jahanam Umno.


lineclear yummy

Anonymous said...

Salam wei kawae,
Memanglah sekor ni memang tepat macam royak. Kawan dengar di Bandar Tun Razak tu UMNO dah jadi tonggang langgang. Kito somo pelik bebenar sekor ni dia masih boleh hidup lagi di UMNO Bandar Tun Razak. Memanglah benar banyak orang bagi tau bahawa UMNO BTR ni semuanya bodoh-bodoh belaka, tapi pasal duit mereka cerdik macam sekor tu.
Alaaahai....dulu masa Amil Salleh jadi Ketua Bahagian agaknya dia sekor ni tak cukup diberi makan maka dia buat surat ke UMNO Malaysia, maka kena gantunglah mamat ni. Lepas itu si sekor ni montel dapat makan baikpunya habuan, maka buat surat maka mamat tu pun penggantungannya ditarik balik. Lepas itu Mokhtar Samad pulak menang ketua Bhg. BTR, si sekor ni sedang kelaparan, maka dia pun buat surat ke MT UMNO, maka kena gantunglah pulak si mamat ni pulak. Lepas itu si sekor ni kenyang semula dapat daging panggang dengan madu lebah, maka surat pun sampai ke MT UMNO semula, tapi kali ni dengan dia-dia sekali terbang dari UMNO dan dalam pada itu si Mamat II ni pun penggantungan ditarik balik.
Sekarang alih-alih kita dengar dia dah jadi Setiausaha UMNO Bhg. BTR pulak .....
Wadoh betapa bangangnya orang UMNO Bandar Tun Razak.
Tapi apa pun dikatakan kepada si sekor ni, tak jadi benda pun pada dia.
Jahanamlaaaa UMNO BTR.