Sunday, September 26, 2010

Khairy dan Kalimullah porak peranda negara dengan Western Liberalism

Setelah beberapa hari isu Namewee hangat diperkatakan oleh banyak pihak maka barulah Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin turut bersuara. Dia mahu supaya orang Melayu bertindak tegas dan bersatu padu memastikan tidak ada individu sperti Wee Meng Hee menghina Melayu.

Sepatutnya Khairylah yang mendahului semua orang untuk bersuara keras dan tegas dalam soal ini tetapi nampaknya dia hanya berkemampuan menjadi Pak Turut sahaja.Sebannya dia takut tidak popular di kalangan orang Cina.

Akhir akhir ini nampak seperti ada usaha untuk memulehkan dirinya dengan bantuan media tetapi dengan stratiji dan perhetongannya yang selalu silap maka dia tidak mungkin akan berjaya.

Kesilapan besar terbaru yang dilakukannya adalah dengan menyatakan kesediaan untuk keluar dari UMNO jika PERKASA diterima oleh UMNO. Tujuannya adalah untuk memulihkan imejnya di kalangan orang Cina kerana kenyatannya yang silap dalam soal keris dan kerana orang Cina tahu dia membuat wang yang sangat besar dalam masa yang sangat singkat.

Dia tidak sedar bahawa Perkasa adalah menggantikan Pas sebagai pressure group terhadap UMNO dalam soal Melayu.Pas sekarang sudah jadi alat Cina.

Khairy tidak nampak bahawa pada umumnya Melayu termasuk dalam UMNO lebih bersedia untuk menerima Perkasa dari menerimanya.


Orang Melayu tidak akan lupa bahawa Khairy dan Kalimullah (NST) adalah pencita Western Liberalism yang bertanggungjawab dalam mempengaruhi bapa mertuanya Abdullah Badawi untuk merongkaikan asas asas perpaduan yang diletakan oleh Tun Razak.

Merekalah yang bertanggungjawab memberikan demokrasi baru kepada Malaysia dengan tujuan untuk menunjukan kepada rakyat bahawa zaman Mahathir adalah zaman diktator, zaman authoritarian dan zaman penekanan.

Kekacauan fikiran dan kekeliruan rakyat yang sedang mengancam Kontrak Sosial dan kestabilan negara sekarang adalah akibat dari demokrasi baru itu.Ini adalah suatu trajidi paling buruk dalam sejarah negara yang sedang berkembang dengan mantap kehadapan.

Khairy juga menjadi penasihat dalam pemilihan calon calon UMNO dalam pilihanraya 2008yang menyebabkan merudumnya sokongan kepada UMNO dibanyak kawasan kerana Khairy menggantikan dengan pemimpin pemimpin muda yang diharap akan menyokongnya ke tangga menjadi Perdana Menteri paling muda.

Apabila dia menyatakan hendak keluar dari UMNO maka banyak orang mengatakan: Keluar! Keluar! dan Keluar!. Tidak ada suara yang mengatakan jangan.

Hanya pemuda pemuda UMNO yang bergantung kepada poketnya yang akan terus bergantung kepadanhya.

Silap perhetongan jika Presiden UMNO Datuk Najib mahu membantu memperomokan semula Ketua Pemuda ini kerana kemenangannya pun bukan atas popularinya sendiri.

Blog Maharaja Blogger

1 comment:

airman_1 said...

banyak pemimpin umno juga yg brfahaman liberism ditambah pula dgn ungkapan 1malaysia cantik bunyi nya, sekarang ni ungkapan 30% deb atau yg seakan akan prkara berkaitan mahu dibuang jauh2, tapi ada yg tak berani menyatakan, so pandai lah berlakun. bye