Tuesday, September 7, 2010

Malik Kassim biar dua kampung Melayu diroboh

Kampung Permatang Tepi Laut di Batu Maung nampak muram meskipun Hari Raya Aidilfitri bakal menjelang lima hari lagi - Sumber Utusan
Dua Kampung Melayu Akan Di Roboh Selepas Raya

Penduduk Kampung Permatang Tepi Laut, Batu Maung iaitu Kampung nelayan yang dihuni sepenuhnya oleh orang Melayu itu mempunyai kira-kira 100 buah rumah dan wujud sejak 70 tahun lalu kini bakal berhadapan untuk dirobohkan.

Perintah mengosongkan rumah masing-masing diberikan sehingga 31 Oktober ini.Notis diberikan kepada setiap penduduk agar meninggalkan kampung yang mereka diami untuk pembangunan.

Ini adalah kampung melayu kedua selepas Kampung Jalan Pokok Asam di Jelutong akan dirobohkan selepas Hari Raya Aidifitri ini. Melayu Pulau Pinang menyambut hari raya dengan pengusiran dan robohnya kampung kampung melayu di sekitar pulau demi mencapat hasrat agenda halus menghalau melayu agar terus keluar daripada pulau ini.

Kita tidak pernah mendengar tindakan sebegini ketika pemerintahan BN, tetapi sekarang ini hampir setiap bulan pelbagai penindasan dan penganaiyaan terhadap rakyat Pulau Pinang terutamanya bangsa melayu.

Kawasan Batu Maung diwakili oleh YB Malik Kassim yang amat malang kerana orang Melayu Batu Maung memilih pemimpin yang tidak mampu bersuara lantang jadi tidak hairanlah suara pemimpin melayu ini bagaikan itik.

YB ini hanya mampu menjadi pencacai DAP dan hamba kepada Ketua menteri paling celaka didalam sejarah negeri. Tahukah anda pengusiran penduduk Kampung Permatang Tepi Laut, Batu Maung adalah sebahagian perancangan DAP untuk mengantikan YB Malik .

Sekarang ini proses rezoning begitu hebat dilakukan. Perpindahan pengundi Cina ke Batu Maung naik secara mendadak. Pengundi Melayu dikeluarkan salah satu caranya adalah menghalau keluar mereka daripada tinggal di Batu Maung.

YB Malik itik menyedari situasi ini. Namun tidak mampu berbuat apa apa kerana begitu takut kepada diktator seperti Guan Eng. Justeru mana ada pemimpin Melayu didalam Pakatan berani bersuara menentang Guan Eng mengenai perobohan kampung kampung Melayu.

Batu Maung bukan saja menyaksikan Melayu dihalau dari kampung dan rumah di roboh malah wakil rakyat Melayu turut bakal dihalau. Inilah nasib sebenar Melayu di Pulau Pinang. Bukan saja tidak mahu bersatu malah menjilat pula Guan Eng yang semua orang tahu begitu bencikan Islam dan anti kepada Melayu.

Dari Pisau

Rakyat nelayan Kg Permatang Laut jangan salahkan Malik dan Lim Guan ENg saja. Siapa haram jadah yang mula menyusahkan diri mereka? Orang yang mula membuka Batu Maung hingga menyusahkan hidup mereka adalah Tun Dol Bodowi.


Dia beri peluang kepada Patrick Lim untuk bangunkan kawasan yang dijadikan jambatan kedua Pulau Pinang. Bini anak menantu Tun Dol dan isteri Kamalauddin adalah saudara mara Patrick.


Khairy sama-sama dengan Patrick yang merompak Terengganu pada masa dahulu.

1 comment:

Anonymous said...

PUAK ZIOCOMM DAH BERMAHARALELA BROO. SAME JEK KIT SIYAL LAKUKAN SKANG NI DGN APE YG ZIONIS BUAT KT TANAH PALESTIN..BINAWE PUNYE APEK!...HARKK PTUIHHH!!