Tuesday, September 1, 2009

Khairy Orang Islam Pertama Kutuk Tindakan Bantah Kuil Hindu


Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin adalah merupakan orang Islam yang pertama mengutuk tindakan sekumpulan orang Islam menunjuk perasaan dengan membawa kepala lembu dihadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor di Shah Alam hari ini kerana membantah pembinaan kuil Hindu di kawasan majoriti Islam.

Menurut portal berita Malaysian Insider Khairy yang marah telah bertanya bagaimanakah perasaan orang Islam kiranya bukan Melayu menunjuk perasaan dengan membakar Quran di hadapan Majid.Perlu disebutkan sekumpulan orang Hindu yang mewakili Hindraf telah menceroboh masuk ke Majlis Terbuka Hariraya Idilfitri yang diberikan oleh Perdana Menteri Abdullah Badawi tahun lalu untuk menunjuk perasaan tetapi tidak mendatangkan sebarang reaksi dari Khairy.

Khairy bimbang tindakan kumpulan NGO itu yang mendakwa mewakili semua parti politik termasuk Pas dan Keadilan akan menimbulkan kekacauan kerana mereka telah melakukan perbuatan yang tidak menghormati bukan Islam malah telah mencederakan perasaan bukan Islam.

Khairy amat bimbang provokasi yang seumpama itu akan menimbulkan kekacauan dan boleh menghancurkan perdamaian negara.Malaysian Insider juga melaporkan bahawa kerajaan negeri Selangor yang diketuai oleh Khalid Ibrahim telah menuduh polis tidak mengambil sebarang tindakan terhadap penunjuk perasaan itu.Pemimpin pemimpin Hindu dari parti Pakatan Rakyat dan juga Presiden MIC Samy Vellu telah mengutuk tindakan itu dan meminta supaya orang India bertenang.
Sumber Maharaja Blogger


Khairy awal-awal lagi menunjukkan sedang menghadapi sindrom kehilangan telor yang serius. Sindrom yang sedang menyerang Khairy telah bermula semenjak dulu lagi tetapi makin menjadi-jadi bila PAS mahu mengadakan debat terbuka seterusnya demonstrasi anti ISA, budak Rembau ini sering diserang sindrom tersebut. Tahniah kepada 304 ekor unta yang mengangkatnya menjadi ketua pemuda yang tiada telor.

3 comments:

Zulfahan said...

Bro,

mesti protect bro, gang thani dia..

Singh Is Kinng said...

Tani Mancha!

sangguna said...

keling2 bodoh tu paham ke tidak yg lembu tu dlm budaya melayu adalah lambang kebodohan, kedunguan yg melampau bknnya kerana nak menghina mana2 agama, apa yg si KJ ni merepek sampai kes org kafir nak bakau AlQuran pulak, sepatutnya dia harus jelaskan situasi yg sebenarnya, tentang apa simbolik lembu tu sebenarnya bg org melayu.
Klu mcm ni punya bodoh, KJ ni pun patut dihadiahkan dgn kepala lembu.