Wednesday, September 9, 2009

Bukit Gantang : KJ Pengkhianat di Permatang Pasir !


Oleh Naik Tocang

Cerita di Permatang Pasir masih bermain di bibir orang ramai. Yang menjadi mangsa utama cacian dan penghinaan ialah calon BN yang kalah, Rohaizat Othman. Dia dikatakan buruk dan hina.

Tapi ada kisah yang lebih kotor, jijik dan buruk di sebalik pencalonan beliau. Menurut hasil risikan - sebenarnya tak payar risik pun pasal perkara ni open secret - mulanya nama Rohaizat terpacul dari mulut Ketua Pemuda. Kemudian turun ke Balaci dan disambut oleh Ketua Penerangan. Sampai pula ke bekas Ketua Pemuda yang kini kononnya menjaga pertahanan negara.

Si Ketua Pemuda tu memang diketahui ramai sebagai seorang yang membawa paspot Brother Anwar Bin Ibrahim ke lapangan terbang supaya idolanya dapat berlepas ke Munich. Untuk apa, tak tahulah tapi video dia berlakon sakit masa demonstrasi lawatan Condoleeza Rice masih lagi aku ingat.

Balaci si Ketua Pemuda ni adalah si Reezal Merican. Dia adalah pakar tukar kulit. Kalau hantar proposal kat dia dulu, diam diam dia tukar kulit jadi dia punya. Jangan ingat orang tak tau nooo ...

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan ini terkenal dengan minda kecil dan idea kampungnya. Dulu sebarkan risalah reformasi juga dia ni. His idea of campaigning is pergi menoreh getah dan tidur di rumah kampung atau pun menjual ikan. OK lah tu tapi itu sebagai sambal penyedap aje ... Nasi dan lauk utama apa beb? Asyik makan sambal aje sakit perut lah jadinya langsung tercirit cirit ...

Bekas Ketua Pemuda yang dimaksudkan adalah Zahid Hamidi yang memang dikenali sebagai orang kanan paling kuat Brother Anwar dulu, sampai kena cekup ISA. Dialah orang yang membocorkan tarikh PRU12 kepada Brother Anwar.

Tak percaya tanya dia. Nombor Anwar masih dalam phone dia... aik takkan tak tukar phone dari 1998.. tukar phone nombor tak ikut kecuali nombor penting yang ktia simpan dalam SIM card.. ye takk...

Masaalahnya si Zahid ni dok pukul canang kata dia ni orang kuat PM, ye lah ambil alih pertahanan kata kan. Kuat ke, tak kuat? Kalau dah buat silap besar, mesti kena buang kerja tak? Musim KPI nak sampai ni. Sendiri lah mahu ingat...

Tapi persoalannya betul ke Zahid ni orang Najib? Masa Pak Lah nak resign, si Zahid ni lah yang pertama bangun dan kata Pak Mentua Khairy toksah resign. Sayang betul dia kat Pak Mentua Khairy.

Masa pemilihan baru-baru ni pun dialah yang pertama tawar diri jadi Timbalan Presiden. Tak tanya DS Najib pun. Main cakap aje. Kalau orang kuat Najib, takkan buat macam tu tanpa tanya boss dulu?

Aku rasa dan ini pendapat aku lah, Zahid ni diletak di Pertahanan sebab senang Najib nak monitor. Najib jaga pertahanan lama dan orang kata mereka masih lagi loyal to him.

Apa pun kita harap pucuk pimpinan dapat lakukan yang terbaik untuk parti dan menilai semula sumbangan empat sekawan ni di Permatang Pasir.

Oh BTW: Ada orang mendengar Zahid berjanji pada Pemuda Permatang Pasir that he will make sure that KJ is in the cabinet after the next reshuffle ... hmmmm pikir pikirkanlah.

Tu baru buka cerita sikit aje tu supaya tak berulang di Bagan Pinang. Nama senarai pilihan calun akan ditentukan Bahagian dalam mesyuarat hari Khamis ini.

5 comments:

Unknown said...

ada lagi nama kj ni....tak serik2 langsunglah UMNO ni.kang pangkah parti cap ayam kang............

Anonymous said...

Kalau KJ buka mulut kat Bagan Pinang, macam dia buka mulaut kat MU & PP, sure kalah UMNO nanti

Anonymous said...

KJ ni memang ketua pemuda takbleh pakai.Takdak orang muda2 nak jadi ahli umno kerang dia sekor ni.

Anti-Zahid said...

Zahid Hamidi akan mula bicara besok September 10hb. Adakah dia melambat2kan lagi kesnya?

Baca sini

Anonymous said...

Sorry.. I am malay Muslim and I am not racist.. Islam never teach to the muslim to be a racist..

We are Muslim and we are a believers. As long you non-muslim don't provoke us, we will never provoke you. My religion is mine and your religion is yours. Don't ever mess with Islam.