Wednesday, September 9, 2009

Bukit Gantang : Akar umbi UMNO dikhianati!


Sedih, kecewa dan marah. Itu reaksi daripada ahli pemuda UMNO diperingkat bawah berhubung keputusan Pemilihan Agung Pemuda UMNO yang menyaksikan Khairy Jamaluddin menang jawatan Ketua Pemuda.

Mana tidaknya, akar umbi amat mengharapkan akan berlaku perubahan besar pada pergerakan tersebut dalam memastikan UMNO terus relevan tetapi sayang mungkin buta, tuli dan pekak para perwakilan yang hadir sehingga menyebabkan seorang yang mengaku menjadi liabiliti kepada parti dan bersalah atas tuduhan rasuah politik wang dipilih juga.

Mereka telah mengkhianati suara akar umbi yang terpaksa berdepan dengan musuh-musuh UMNO untuk memberikan 1001 jawapan terhadap kesalahan ketua baru itu. Ini yang membuatkan UMNO akan terus lemah dan dipinggirkan, seorang yang korup diberi jawatan besar. Tidak keterlaluan jika dikatakan perwakilan yang menyokong Khiy Jamaluddin sama juga dengan dia juga - korup. Apa tidaknya jika bapa kencing berdiri anak buah kencing berlari.

Satu tugas yang memenatkan untuk menangkis semua serangan daripada pembangkang selepas ini. Dan tidak hairan juga mungkin UMNO akan dihukum lebih teruk daripada rakyat selepas ini kerana tidak mendengar hasrat akar umbi yang terlalu rapat dengan masyarakat sekeliling.

Malah rata-rata anak muda yang ditemui jalanan tidak dapat menerima keputusan perwakilan itu.

Cuma sedikit boleh menarik nafas lega apabila perwakilan di peringkat tertinggi membuat keputusan tepat dengan memilih Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan dan tiga lagi tokoh hebat untuk naib presiden.

*Adakah Pemuda masih relevan?

3 comments:

Anonymous said...

sapa la yg suru ko buat fitnah ni.... brapa la ko dibayar ni.. kalu banyak bagi2 ba kita..

Anonymous said...

sapa la yg suru ko buat fitnah ni.... brapa la ko dibayar ni.. kalu banyak bagi2 ba kita..

Anonymous said...

Why you live in the world with hatred with each other.. do you know we came from the same person? Adam..