Monday, October 25, 2010

Nasihat pala Uwan kau la Kerry!


"DALAM TEMPOH BEBERAPA BULAN LAGI..." Pilihanraya Umum Ke-13 akan datang. Maka semakin ramailah para pemimpin UMNO yang mula menunjukkan muka dengan harapan mereka akan menjadi calon atau tidak digugurkan daripada senarai calon mahupun jawatan yagn sedang disandang ketika ini.

Salah seorang daripada mereka adalah ENCIK Khairy Jamaluddin Abu Bakar. Ketika Persidangan Agung UMNO 2010 yang baru sahaja selesai, Khairy cuba menampilkan sisi-sisi baiknya selaku seorang Ketua Pemuda UMNO menerusi ucapan yang berapi-api dan penuh semangat.

Malangnya, ucapan-ucapan tersebut seperti mencampakkan garam ke laut...

Konon-kononnya Pergerakan Pemuda UMNO mengharapkan budaya 'Cah Keting' tidak berlaku di DUN Galas yang bakal menyaksikan pertembungan Abdul Aziz Yusoff, Setiausaha Bahagian Gua Musang dengan Dr.Zulkefli Mohammad yang telah dua kali tumpas di tangan Tengku Razaleigh Hamzah di Parlimen Gua Musang.

Boleh jadi Khairy Jamaluddin sudah pun 'bertaubat' dan tidak lagi mengamalkan budaya Cah Keting atau potong trip yang merupakan kaedah wajibnya untuk naik ke jawatannya sekarang sewaktu bapa mertuanya masih lagi menjadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

Selepas gagal di Kuala Terengganu menerusi calon pilihannya akibat protes anti Khairy dan Dollah Badawi, Khairy agak kurang menonjol tetapi berjaya memperolehi jawatan Ketua Pemuda UMNO menerusi KELDAI-KELDAI RASUAH dalam Pergerakan Pemuda UMNO yang telah memenangkannya. Kali terakhir pembabitan Khairy dalam pilihanraya adalah di Hulu Selangor yang menyaksikan Khairy terpinggir dan tidak dipedulikan oleh sesiapa pun.

Biarpun nasihat dan ingatannya baik, namun hakikatnya, Khairy umpama bapa lembu yang syok melihat punggung anaknya sendiri... Adalah lebih baik, Khairy menutup mulut dan belajar bagaimana hendak berada dalam arus politik tanahair daripada Anthony Loke yang mengetuai DAPSY mahupun Nasruddin Tantawi daripada Dewan Pemuda PAS Pusat. Atau kalau susah-susah sangat, Khairy elok berkawan dan bertukar-tukar fikiran dengan Shamsul Iskandar 'Al-Ketoki' Mohd Akin yang mengetuai AMK memandangkan kedua-duanya mempunyai IQ yang hampir serupa!!!!

Khairy nasihat supaya elakkan budaya CAH KETING? Gila ke haper? Awat, peluang dah tertutup ke haper untukmu Khairy?

Memang benarlah, pasukan Pemuda UMNO yang beria-ia memberi undi kepada Khairy untuk mengangkatnya sebagai Ketua Pemuda UMNO sememangnya bahlol-bahlol yang dilahirkan di dalam tahi!!! MOGA-MOGA tahun hadapan, mereka semua akan tercampak dan dihinakan!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Saudara Khairy perlu faham kedudukan yang ada pada ketika ini. Pemuda UMNO dalam keadaan suram dan tidak langsung aggersif dalam tindakan. Ibarat kata pepatah macam "Pahat dengan penukul", sekali pahat sekali buat. Pemuda juga gagal mematah tohmah-tohmah pembangkang dalam kebanyakan isu yg melibatkan perkara bumiputera. Khairy patut menyedarkan diri beliau sendiri dan seharusnya kepimpinan pemuda di tukar dengan orang yang lebih bersifat kemelayuan dan mempertahankan peribumi dalam segala agenda pergerakan mereka.

Anonymous said...

Ni blog orang kelantan ke? Oh blog haram jadah, penipu, suka berpuak dan last sekali, orang semenanjung tak suka orang kelanatan tau tak!!!! Cakap mcm bukan orang malaysia, bila nak sesuatu wah hebat sokong kerajaan, bila pilihan raya undi pas. BENCINYA KITA KAT ORG KELANTAN!!!! Lagi baik KJ dari orang penipu kelantan. Pi bukak kedai tom yam le paria-paria kelantan.

Anonymous said...

Apa ni? Dari post ke komen entah apa2 entah. Kalau berani tunjukkan bukti. Sebapok-bapok pembangkang pun berani nak tunjuk bukti. Hang pa sekadar dalam blog je, tak berani namanya ini.

Sorang lagi as-sabiyah. Ko ingat ko hebat sangat ke perli orang Kelantan. Alif ba ta dah khatam ke belum? Aku cakap lebih2 kata aku pengkhianat Melayu pulak.

Jaga mulut ko tu!