Thursday, May 12, 2011

Mulut KJ, mulut jobo ayam


Tak faham sungguh dengan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin apabila mula buka mulut bercakap soal politik. Jawatan KP UMNO, tapi suara lantangnya tidak kena pada tempat dan isunya. Dan selalunya apabila dia bercakap, pastinya yang tidak menguntungkan orang Melayu.

Terbaru, isu kristian sebagai agama rasmi sudah “kebah” panasnya hasil dari beberapa langkah yang diambil oleh PM, dan juga siasatan yang mula dibuat oleh pihak berkuasa.

Si KJ ni pula mengeluarkan kenyataan untuk kembali “kasi line panas”. Bukan itu sahaja, laporan berkenaan juga menggambarkan bahawa KJ sedang ingin berperang dengan blogger yang membuat pendedahan tersebut.


KJ dilaporkan menggunakan sindiran yang kurang enak terhadap fizikal blogger. Gaya ini seakan mirip kepada taktik terkini Anwar yg menggunakan kata-kata kesat terhadap pemimpin-pemimpin negara. Ada apa dengan Anwar dan KJ?

Mgkin isu ini dapat melonjakkan semula nama KJ di persada dunia politik. Maka itulah dia cuba menonjolkan diri. Dan skali lagi, isunya bukan untuk orang Melayu. Masihkah kita ingat kenyataannya “It is sad day for Malaysia” apabila sebuah gereja disabotaj. Tak ada masalah tentang kenyataannya itu.

Yang menjadikan ia masalah ialah si KJ ni berdiam diri apabila ada surau di Negeri Sembilan dilemparkan cat merah oleh Cina.

Kenapa KJ diam? Kenapa tiada suara? Yg ada hanyalah payung terjun dan pertunjukan fesyen!

Dan kenapa KJ “kasi panas line” pasal isu yang semakin kebah ini? Apakah ada “hidden political agenda”?

Asal bukan mulut sahaja tentang kebanyakan isu, orang Melayu mesti rugi. Itulah Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Dan jangan hairan apabila dia dilihat sgt mesra dengan “politik baru”, kerana mgkin sedang membina jambatan yang bakal menghubungkan kariernya ke sebelah sana suatu hari nanti.

Selangordaily

Mulut jubo ayam ... yang keluar mestilah taik.

2 comments:

ROSAFID said...

Saya kata bukan mulut saja macam jubo ayam malah muka pun macam jubo ayam, ayam tua pulak tu. Sudahlah kitol kau tak ada talent nak jadi orang politik, politik kau hanya politik kotor saja. Bersara dari politik lagi bagus, tak payah buat apa kerja sebab duit yang kau kumpul masa pak metua kau jadi pm bodoh tak habis makan, malah agak nya masih lagi mencurah curah datang hasil nya. Tak payah lagi nak tipu RAKYAT sebab kami semua dah tahu taik kau. Memang sial bebenor.

Anonymous said...

hey brother rosafid, apo kono kau ni, ini negara demokrasi, bebas dengan keadilan undang2. bia apo pun kito lihat seterusnya. ini budak cambridge.