Monday, May 2, 2011

Macam Samdol, Tun Dol diarah ke JPM tiap-tiap minggu lobi untuk KJ jadi Menteri

Masuk askar sudah ...

... bawa teksi sudah. Masih tak dapat jadi Menteri ...kah kah kah

Siapa tidak tahu bahawa Khairy yang suruh Ketua Pemuda UMNO Bahagian Cheras Syed Mehdhar Syed Abdullah suruh desak PM ambil dia sebagai Menteri dalam ucapan perasmian mesyuarat Pemuda UMNO bahagian itu pada hari Ahad?

PM sudah tidak berkenan, desaklah macam mana pun, PM tak mahu ambil dia. Ini bukan isu PM tidak faham lantikan Khairy sebagai Menteri lebih kepada pengiktirafan pada Pergerakan Pemuda UMNO.

Cuba Pemuda UMNO lihat kembali dan muhasabah kembali. PM sudah sebut dia tidak mahu Ketua Pemuda yang hanya pandai bersetiakawan tetapi yang berani berubah.

Salahkan diri Pemuda sendiri kerana memilih delegasi yang tidak memahami hala tuju kepimpinan.

Jelas Pergerakan Pemuda UMNO malap dan lembap bawah Khairy. Dia sendiri tiada ketokohan, ide dan sokongan akarumbi untuk membawa berani perubahan yang Dato Najib mahu.

Tanpa jawatan, Khairy tidak boleh lakukan tugasnya. Inikan pula bila ada jawatan.

Khairy masih tidak berani berubah. Dia masih ingat bapak mertua dia masih lagi Perdana Menteri dan dia boleh main suruh saja, maka dia akan dapat.

Bukan saja Khairy suruh macam-macam Ketua Pemuda meminta untuknya, malahan Tun Dol pun disuruh selalu berjumpa Najib untuk suruh lantik Khairy jadi Menteri.

Macam Samdol bapa mertua boleh ikut arahan anak mertua untuk, tanpa malu, tunjuk muka di JPM hampir tiap-tiap minggu untuk lobi, dan meminta untuk Khairy. Jatuh martabatnya sebagai Tun untuk jadi hanya macam politician peringkat rendah.

Betul-betul menjatuhkan "kemaluan" Tun Dol untuk asyik tunjuk muka merayu sesuatu yang dia tahu Najib tidak akan lakukan.

Belum lagi, ibu Khairy yang hanya menyerang sesiapa yang mengkritik Khairy tanpa muhasabah dan menasihati akan anaknya yang dibenci seluruh umat Malaysia.

Dato Rahmah ini macam-macam orang telah digunakan untuk bercakap dengan Najib.

Tidak dapat Najib, Dato Rahmah bercakap dengan pihak-pihak yang mahu menjatuhkan Najib untuk ambil Khairy sebagai anak didiknya.  

Yang susah sangat Khairy, Tun Dol dan Dato Tahmah nak faham-faham adalah Najib tahu bahawa melantik Khairy hanya akan menyebabkan berlaku perpecahan dan merosakkan keadaan dalam UMNO yang sudah dirosakkan Khairy.

Melantik seorang liabiliti hanya menjemput padah.

Memang baik dan tepat jawapan Hishamuddin Yahya yang terus menyatakan ini bukan masanya untuk meminta jawatan. Ini adalah masa untuk bekerja. Baca Agendadaily sini

Disini keikhlasan Khairy perlu di uji kerana adakah langsung tanpa jawatan, dia tidak boleh menyumbang?

Banyak Ketua Pemuda dalam sejarah yang tidak diberi jawatan Menteri tapi terus berkhidmat dengan bersungguh-sungguh.Lebih ramai pejuang UMNO mengorbankan masa, harta dan nyawa untuk menyumbang pada parti tanpa mengharapkan balasan dan hanya untuk keamanan, kemakmuran dan kesejahteranaan ali ba ta.

Perangai Khairy betul bersifat kebudak-budakan dan seperti anak yang manja dah rosak. Jauh sekali untuk harap dia berkorban untuk perjuangan. Merosakkan perjuangan bangsa adalah. Ini tanggungjawab pun tidak dilaksanakan.


Dia hanya memikirkan diri sendiri saja. Khairy bukan seorang pemimpin.

12 comments:

DULU DAN SELAMANYA said...

KHAIRY NI HARAMJADAH

DOL PULA BEKAS PM PALING BODOH DALAM DUNIA

ELOK SANGAT GABUNGAN 2 BERANAK TU UNTUK MEROSAKKAN MALAYSIA

Anonymous said...

Pemuda UMNO Bahagian tu tengah mencari telurnya yg hilang kut ?

KJ ni pernah jadi Ketua Pemuda Cawangan mana ek ?

Apa bakti KJ utk pemuda UMNO kawasan tu ek ?

Dia tu 'good orator' macam DSAI ke ?

Anonymous said...

tak layak jadi apa pun. sama macam pak mentua dia tak layak jadi PM. patut jadi pegawai daerah jer pak mentua dia. merosakkan negara jer. bangang

Anonymous said...

biarlah dia jadi mentri
jika tun m cadangkn nuar bagi satu kg liwat kemudian lantik dia jadi pm
dan kairi sodaro den ni kita lantik sodaro den UJUD KAN SATU POTPOLIO BARU IAITU
MENTRI TANDAS DAN HAL EHWAL PELACURAN
jadi apo yg sabit tandas segala bentuk tandas under him (cabinet dio ALAM FLORA)
PELACURAN PUN ADA APO2 ADUAN SETELAH KITA LANGGAN PELACUR ,,,SPRT lubang pelacur tu dah bolos ko ada ulat ko ado aid ko cina doll ko -complain ko khairy mentri,,,,jiko nak pastikan pengadu tu tak bohong mcm 'aduan lubang bosar' pk montori kono turun 'lubang' tengok apo yg bosa ,,lubang pelacur nak kocik ,,,lubang tandas nk bosar ,,,poning se
montri totap montri
apa cam stujak ???

Anonymous said...

pak lah sial.memang padan dapat menantu macam si Kera Jantan yang bangsat tu!sepanjang MALAYSIA dibawah orang tua tu barai MALAYSIA dilacurkan oleh mereka anak beranak!

Anonymous said...

TAK GUNA PUNYA MANUSIA, PERABIS BOREH JA

Anonymous said...

semasa pemilihan ketua pemuda dulu pun penuk kontrovesi,kesalah sama dengan ali rostam,tetapi kenapa ali ropstam dihalang bertanding naib president?manakala sikitol ni bolih ?adakah kerana dia menantu dolah badawi pada masa itu?..semasa proses pemilihan berjalan juga kontrovesi,dengar cerita pengirtaan pertama dia kalah tapi menang pulak dalam pengiraan semula,duo menantu dan pak mentua ini lah yg hampir2 menghancurkan UMNO dan orang melayu dan bangsa lain naik tochang.

Anonymous said...

salam ao,
aku pun tak paham la kanyak sorang ni. awat la sampai la ni dia tak paham2 lagi yang orang menyampah tengok dia. dia ni tak kaji ka rentetan perjuangan sejarah pemuda2 umno dulu.
dari dato' harun lagi tugas pemuda ialah perjuangkan bangsa. barulah akarq umbi tolak naik. yang dia ni dok perjuangkan bangsa lain dan glamour saja lebih. meluat aku aiihh.
setidak2nya hisyamudin pun berani hunus keris walaupun terpaksa serlum balik dan mintak maaf kat bangsa lain.
sudah2lah kj oiii, pi merambuih buang.terhegeh2 ... macam berok.

Anonymous said...

Wooi..madey pulak merayu ahli umno mengundi anaknya sbg kp. tu pun kalah tapi tup tup tup jadi menteri plak. .. kemudian prestasi hambar. nak tarik fdi, kena bina logi menapis sisa radioaktif. tu kalau tak jaga nanti siap jadi macam jepun tu...

soal kj aku kata terpulanglah pada najib. kalau dia nak sangat orang muda benci pada bn dan pangkah dap, aah teruskan cold storage kj. ingat PRU 13 dan nak hampir ni..

anak muda yg benci anak dadi

aku terbang said...

mari undi di sini

http://mari-mengundi.blogspot.com

Anonymous said...

apa punya bangang pak bedolah nih..asyik jadi pak turut saja.hari tu ketegaq teluq tak nak resign jadi pm konon..ceh..boleh belah pak bedolah!nasib baik malaysia masih selamat.kalau tak kau akan dikenali sebagai bapa kehancuran malaysia.

Anonymous said...

bagi aku, kebolehan kj yg paling menonjol sekali adalah dalam bab membawa paspot je.. laju jerr :D
leh bagi dia jawatan menteri pos laju