Thursday, February 18, 2010

Ali Mazat dikuda untuk minta KJ jadi Menteri

Khairy dan Exco Pemuda UMNO mengadakan pertemuan dengan Presiden UMNO dan Perdana Menteri, Dato Seri Dato Najib Tun Abdul Razak semalam pada pukul 3 petang.

Untuk Pemuda UMNO yang sudah mendengkur kekenyangan dilihat hebat, pagi itu juga Khairy dan Pemuda UMNO mengambilalih dan mengenepikan inisiatif Perkasa, NGO-NGO, dan beberapa Blogger untuk mengadakan demonstrasi terhadap 50 ahli Parlimen secara biadap dan angkuh.

Bolehlah buat modal perbualan dengan Perdana Menteri. Peristiwa yang masih baru berlaku pagi boleh dijadikan modal untuk ini untuk sekurang-kurangnya mengelakkan Pemuda dilihat sebagai lembab dan tidak ada program.

Habis mesyuarat Khairy menafikan perjumpaan dengan PM ada kena mengena dengan krisis kepimpinan Pemuda. Berikut dilaporkan Malaysiakini.com:

KJ nafi jumpa PM kerana 'krisis' Pemuda

Malaysiakini.com Feb 17, 2010

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin menafikan bahawa pemimpin pergerakan tersebut dipanggil menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini ekoran dakwaan berlakunya pergolakan dalaman.

"Perjumpaan dengan perdana menteri ini hanyalah kebetulan selepas berlakunya beberapa perkara dalam Pemuda Malaysia. Kita tidak membangkitkan isu tersebut.

"Hari ini kita bincang hala tuju Pemuda. Soal mesyuarat Pemuda sebelum ini tidak berbangkit. Kami (anggota Pemuda) bersatu-padu," katanya selepas mengetuai pertemuan dengan Najib di Putrajaya petang ini.

Khairy diminta mengulas spekulasi tersebut selepas sebuah portal berita hari ini yang melaporkan, dakwaan 'pergolakan' dalaman Pemuda Umno akan dibangkitkan dalam pertemuan dengan Najib hari ini.

Selepas pertemuan hampir dua jam itu, Khairy berkata, Najib sebagai presiden Umno juga sekali lagi menafikan terdapat krisis kepercayaan terhadap kepimpinannya.

"Tiada kena mengena dengan mesyuarat exco yang lepas. Ini bukan pertemuan untuk menghentikan krisis sebab memang tiada krisis," tegasnya yang juga ahli parlimen Rembau.

Sementara itu, dalam pertemuan itu juga, Khairy berkata, Najib memintanya "mendapatkan idea-idea daripada golongan pemuda untuk disalurkan kepada kerajaan."

"Perdana menteri ulangi dalam mesyuarat tersebut, zaman kerajaan tahu segalanya sudah tamat," katanya.

Sehubungan itu, tambahnya, pihaknya akan menggerakkan agenda tersebut dengan secepat mungkin, dijangka dalam tempoh dua atau tiga bulan.
Siapa Khairy mahu temberang? Ini pula laporan dari Malaysiakini kerana The Malaysian Insiders atau Malaysiakini.com adalah dua portal berita pro-pembangkang yang anihnya begitu friendly dalam laporan mengenai Khairy.

Kalau ikutkan, mereka boleh spin demonstrasi di Kedutaan Australia yang diterajui Khairy sebagai contoh sayap pemuda parti pemerintah campur tangan dalam kes Anwar. Tetapi perkara ini tidak diputarbelir sedemikian kerana Khairy terlibat.

Apa cerita sebenar yang dua portal berita ini tidak laporkan?

Sebenarnya salah satu yang tidak dilaporkan adalah salah seorang ahli exco yang juga Ketua Pemuda Kulai Johor, Ali Mazat Salleh merayu Dato Najib untuk menerima Khairy sebagai ahli kabinet.

Alah siapa tak tahu siapa Ali Mazat ini kalau bukan "budak" Khairy.

Hujahnya hanya Ketua Wanita yang kalah dalam pilihanraya boleh jadi Menteri penuh. Alahai ceteknya hujah.

Dari segi politik, kedudukan Khairy adalah yang paling lemah dan tidak popular. Tugasan yang diberi untuk menyatupadukan Pemuda pun tidak dapat dilakukan.

Pergerakan Pemuda lagi berpecah dengan Khairy tidak boleh berhenti bermain politik yang hanya mementingkan diri dengan meletak hanya orang-orang dia sebagai Ketua-Ketua Pemuda UMNO Negeri.

Sana sini Ketua Pemuda yang dipilih tidak boleh berfungsi dan lemah. Contoh terbaik adalah Ketua Pemuda UMNO Selangor, Haji Suhaimi Ghazali. Masa berucap pun semalam macam pondan. Cuma Suhaimi gila pasir ini tidak sampai ke tahap gay.

Punyalah bebal hingga minggu lepas apabila ditanya oleh wartawan, dia boleh kata saya kena tanya dahulu Khairy Jamaluddin.

Beberapa bulan lepas, dia boleh buat kenyataan akhbar susah untuk mengambialih Selangor. Sekarang dia akan kata yakin tapi slow dan sayu saja suara.

Suhaimi adalah contoh kepimpinan yang lemah orang-orang Khairy. Dipercayai bahawa 13 Ketua Pemuda Selangor tidak menyokong Suhaimi.

Ini hanya salah satu contoh kegagalan kepimpinan Khairy dalam menyatupadukan Pemuda.

Dia ingat Najib tidak tahu apa yang berlaku. Permintaan Ali Mazat dijawab dengan mudah oleh Najib. "Saya tahulah kerja saya."

Malu sungguh. Dalam budaya UMNO, meminta-minta jawatan tidak dibuat sedemikian rupa. Mereka yang teriya-iya mahukan jawatan tidak akan dapat jawatan. Bila dapat pun, ianya tidak dapat kekal.

Khairy tahukah jalankan kerjanya?

7 comments:

AntiKJ said...

Salam bro,

Krisis Pemuda yang diwujudkan oleh si jahanam Kuda Jew tu sendiri.

Pandai betul si ejen zionis tu berlakon dalam wayang.

Muka tak malu macam pelacur tepi jalan yang takde maruah dengan bangganya cuba naikkan nama sendiri atas hasil kerja orang lain.

Memang sialan tahap gila babi betul si Kuda Jew tu.

Aku rasa sudah berbakul-bakul maki-hamun Perkasa dan bloger-bloger terhadapnya.

Si kepala butuh Kuda Jew bersekongkol dengan Zahid Hamidi klik sini

AntiKJ said...

Salam bro,

Krisis Pemuda yang diwujudkan oleh si jahanam Kuda Jew tu sendiri.

Pandai betul si ejen zionis tu berlakon dalam wayang.

Muka tak malu macam pelacur tepi jalan yang takde maruah dengan bangganya cuba naikkan nama sendiri atas hasil kerja orang lain.

Memang sialan tahap gila babi betul si Kuda Jew tu.

Aku rasa sudah berbakul-bakul maki-hamun Perkasa dan bloger-bloger terhadapnya.

Si kepala butuh Kuda Jew bersekongkol dengan Zahid Hamidi klik sini

Jati Diri said...

Sah dia tak tahu.

Pemerhati said...

DS Najib telah bertindak BIJAK!

Detguaq said...

Dalam kita dok bertanya tahukah kj buat kerja, dia semakin menajdi tidak tahu malu untuk menggunakan apa sahaja saluran agar tidak kelemasan dalam alun politik yang tidak dijangka arusnya...

Anonymous said...

Saya cuba bertanya exco yang hadir pada pertemuan tersebut dan mereka tidak menafikan tindakkan Ali Mazat meminta jawatan untuk KJ. Memalukan dan meloyakan.

Adik Ali Mazat.

Anonymous said...

Awat lagu tu KJ. Nak minta jadi Menteri sampai lagu tu. Suruh orang merayu pada DS Najib. Patutnya buktikan kerjaya dulu.

Apa yang Hang dah buat untuk pemuda. Dah bersatukah pemuda. Kenapa lantik orang yang tak layak menjadi KP Negeri Selangor dan Perak. Lantiklah orang yang berkebolehan memimpin bukan kerana ia penyokong tegar kamu. Pemuda UMNO bukan kepunyaan KJ.