Thursday, October 15, 2009

Bukt Gantang: DOLLAH TIPU ORANG PALA BATAIH, DALAM NGANTUK-NGANTUK, AKAI DOK JALAN JUGAK, HARAM!


Kereta KJ10Q, pertemuan Anak Omak dengan Bapa mertuanya WCH 13

Gambar ini diambil di hadapan Bangsar Village pada jam 9 malam tadi. Beginilah keadaannya apabila seorang bekas PM pergi ke sesuatu tempat, semua bekas PM diberi 'pengawal peribadi kerajaan'

Apa yang kami ingin ceritakan disini ialah tentang seorang bekas PM yang tidak berpegang pada janjinya, sepatutnya malam ini Abdullah sleepy ada majlis rumah terbuka di Ancasa hotel, bersebelahan Puduraya, setelah kami membuat siasatan kami dapati yang Abdullah telah memberitahu orang-orang Kepala Batas yang dia tidak dapat hadir ke majlis tersebut disebabkan demam.

Sekiranya benar Abdullah demam, kenapa kereta dia bersama-sama dengan menantu dia berserta dengan pengawal peribadi kelihatan di Bangsar? Majlis rumah terbuka kepala Batas itu sepatutnya bermula jam 9 malam tadi.

Hebat betul mainan anak-beranak ini, mereka bersama-sama menipu rakyat Kepala Batas, sekiranya Abdullah sakit dan tidak mampu untuk ke majlis rumah terbuka, bagaimana pulak dia boleh berada di Bangsar Village? Siang tadi sepatutnya Abdullah ke PWTC untuk menghadiri persidangan itu namun kelibatnya tidak kelihatan langsung hingga persidangan ditangguh.

Kami juga diberitahu sebanyak 7 buah bas turun dari Kepala Batas untuk meraikan Abdullah, akhirnya mereka tertipu, kami amat bersimpati dengan orang-orang kampung dia!

"DOLLAH TIPU ORANG PALA BATAIH, DALAM NGANTUK-NGANTUK, AKAI DOK JALAN JUGAK, HARAM!"

10 comments:

Anonymous said...

Pagi pun dia tak mai pembukaan persidangan agung. Tak bertanggungjawab betoi ...

antutong said...

dan di anugerah pangkat Tun ?

apis said...

dah dia pm paling x guna...
ntah apa dalam pala dia...
bodo betul....

Tok Pawi said...

lagi keter saper ye?

Anonymous said...

Dia ni tak boleh dijadikan contoh..apa masaalah dia ya?

Anonymous said...

orang umno memang macam ni,mana ada perangai elok-elok.
marah betul hang ngan paklah dan menantu depa tak bagi kontrak ka rasa2 kalau dapat, pungkoq depa hang jilat.

Nujum Pak Belalang said...

Dollah Badawi ni memang kaki penipu sejak bekerja sebagai Setiausaha Bilik Gerakan Negara di bawah Majlis Gerakan Negara di bawah arwah Tun Abdul Razak, selepas peristiwa 13 Mei. Tipu punya tipu akhirnya mendapat kepercayaan arwah Tun Razak dan Tan Sri Ghazali Shafie untuk menubuhkan Biro Penyelidikan Belia (kini bergelar Biro Tatanegara), sebuah badan perisikan/black ops yang dibentuk secara tersiratnya untuk meniru Agensi Perisikan Pusat (CIA) atau MI5/MI6 Britain. Bila Bro.Anwar Ibrahim masuk UMNO dan jadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, dia berjaya pujuk Dollah serahkan BTN di bawah portolio berkenaan.Maka bila pegang BTN, Bro. Pak Syeikh kita ni pun gunalah jentera berkenaan untuk mendapatkan pengaruh di kalangan Pemuda UMNO hinggalah tersungkur Ketua Pemuda ketika itu, Datuk Haji Suhaimi Kamaruddin. Maka sejak itu BTN pun dijadikan dalang wayang kulit untuk mencatur senario politik tanahair, khusus di dalam UMNO, dengan mencetuskan pelbagai intrig dan skandal di dalam Parti berkenaan. Ini termasuklah skandal Rahim Tamby Chik menutuh seorang budak bawah umur di Melaka, sehingga kecundangnya bekas Ketua Menteri Melaka dan Ketua Pemuda UMNO itu yang sememang perlu di "terminate with extreme prejudice"(dihapuskan tanpa belas kasihan) kerana menyokong Perdana Menteri dan Presiden UMNO ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamed.Skandal ini melibatkan operatif sulit BTN seperti Rahim King (bekas komando)dan beberapa orang ADUN Melaka. Ada banyak lagi intrig serta skandal politik melibatkan BTN yang ditubuhkan Dollah ini.Persoalannya sekarang, adakah perlu diteruskan khidmat agensi penuh kontroversi seperti BTN ini? Kerajaan pimpinan Najib-Muhyiddin kenalah menoleh kebelakang dan buat keputusan sama ada untuk meneruskan agensi yang menghabiskan boreh dari hasil pembayar cukai yang rata-ratanya adalah terdiri dari rakyat kebanyakan.Lagipun Najib-Muhyiddin jelas komited untuk memberikan makna dan pengisian terhadap slogan 1 Malaysia Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.
Lagipun KP BTN, Datuk Shagul Hamid Abdullah pun dah kaya sebab Dollah bagi dia macam-macam projek secara bersekongkol dengan beberapa orang taukeh Cina yang menjadi kroni Khairy Jamaluddin.Dengan ini, kontrak Shagul bolehlah ditamatkan dan bolehlah dia cari bini baru menggantikan arwah bini yang meninggal kena penyakit barah...

ketiak hitam said...

Tarik balik "tun" tu..berbagai universiti di msia ni terhegeh2 memberikan beliau anugerah kedoktoran. Kita tidak tahu apa sumbangan beliau selain menjahanamkan bangsa, agama dan negara. Nampak sgt "mereka2 ni" mengharapkan sesuatu hingga tergamak menggadaikan anugerah ini kpd yg tidak layak. Sayang anugerah yg mempunyai standard tersendiri itu, kini sudah tidak lagi dihurmati.

sapari said...

Orang masjid di Kulim, Kedah pun pernah kena tipu. J/K masjid buat sambutan nak sembahyang jumaat bersama tapi dia lalu depan masjid dengan laju dan terus naik heli balik , tak sempat katanya ada program sebelah petang di KL. Tak sembahyang Jumaat!! Ternganga tok imam dan pegawai masjid apatah lagi ketua UMNO dan orang kuatnya yang segak bersampin.

Anonymous said...

Ceh!!!! buat nanya kami pi langut kat ballroom AnCasa malam tu..... org tua tu x mai. Depa gtau dia demam. Ingatkan betoi......
Siap turun 7 buah bas lagi dari kepala batas. Aku mmg tak suka sangat nagn tua kutuk ni.... Ketua Cawangan aku tu yang kurang akai dok sokong dia sampai mampus.....