Thursday, June 24, 2010

KJ lebih penting bela Ka Siong dan tidak tersentuh hak dan kepentingan bangsa dipersoalkan

Dato Ibrahim Ali, Presiden Perkasa membidas Ketua Pemuda MCA, Wee Ka Siong kerana menyentuh sesuatu yang telah dipersetujui bersama di bawah Perlembagaan.

Sikap Wee yang dengan biadap memanggil Ibrahim sebagai 'utter rubbish' seolah-olah mengikut perangai DAP yang ada agenda sendiri dan tidak menghirmati perjanjian.

Berikut adalah laporan Utusan Malaysia:

KUALA LUMPUR 22 Jun - "Orang biadab tidak layak berada dalam Kabinet."

Itu kenyataan keras Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali kepada Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong yang dianggapnya tidak memahami Perlembagaan negara.

Ibrahim juga mendakwa Ka Siong mempunyai sentimen perkauman tebal apabila mempertikaikan hak bumiputera untuk mendapatkan biasiswa.

Beliau berkata, Ka Siong sebagai Ketua Pemuda MCA memang berhak membuat desakan terhadap kerajaan namun beliau tidak boleh melanggar sempadan berhubung hak-hak orang Melayu.

"Kenyataan Ka Siong cukup biadab dan kurang ajar, jelas dia tidak layak berada dalam Kabinet kerana tidak memahami asas Perlembagaan negara di samping bercakap atas dasar perkauman.

"Ingatlah Ka Siong, janganlah anda mencabar hak orang Melayu yang telah banyak berkorban kepada kaum lain. Sikap biadab anda pasti tersemat dalam hati orang Melayu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Kemarahan Ibrahim itu berpunca daripada kenyataan Ka Siong sewaktu mengulas pengumuman Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz bahawa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) akan menghentikan secara berperingkat-peringkat pemberian biasiswa kepada 1,500 pelajar bagi mengikuti kursus ijazah sarjana muda di luar negara mulai tahun depan.

Akhbar The Star pada 16 Jun lalu melaporkan Ka Siong mempersoalkan adakah program biasiswa Majlis Amanah Rakyat (Mara) untuk pelajar bumiputera turut dihentikan seperti biasiswa JPA.

Kata Ketua Pemuda MCA itu, jika kerajaan hanya melakukannya kepada biasiswa JPA tetapi mengekalkan biasiswa Mara, ia tidak selari dengan konsep 1Malaysia yang dipromosikan kerajaan. - UTUSAN.
Kenyataan Ibrahim adalah untuk mempertahankan hak dan kepentingan kaum Bumiputera yang telah terkandung dlaam Perlembagaan.

Dari membela kepentingan dan hak orang Melayu, Khairy sikitol Ketua Pemuda UMNO boleh membela Wee dan menghentam Ibrahim Ali. Dia memanggil Ibrahim Ali sebagai "ridiculous fuss."

Berikut petikan laporan FMT yang dibiayai Zaid Ibrahim dan memberi laporan baik untuk Khairy:

Khairy: Ridiculous fuss

In a related development, Umno Youth chief Khairy Jamaluddin defended Wee, saying that Ibrahim was making a “ridiculous” fuss over nothing.

“Wee is not questioning the social contract. He said we should not reduce the PSD scholarships or abolish it and I, as Umno Youth chief, agree with this,” he said.

“Perkasa defends Malay rights, but the way they do it is not helping Barisan Nasional. I take it as a personal offence as he is attacking the MCA Youth chief, my fellow colleague,” he added.

Wee, who was also present, said that he was entitled to his views. “We can have different opinions but not to the extent of extorting me. That is not professional,” he added.
Sebagai Ketua Pemuda BN, Khairy sepatutnya menegur Wee Ka Siong. Dia lebih tersinggung rakan BN dikecam dari membetulkan rakan BN yang sudah menyimpang jauh dari perjanjian dan Perlembagaan. Sepatutnya dia lebih tersentuh hati apabila hak dan kepentingan bangsanya dipersoalkan.

Nampak jelas Khairy tidak mementingkan langsung untuk memperjuangkan orang Melayu dan Bumiputera tapi lebih mementingkan menjaga hati pemimpin Pemuda MCA yang biadap dan kurang ajar.

Agenda Khairy jelas sekali lebih menjurus kepada agenda PKR yang tidak mempedulikan nasib orang asal negara ini iaitu kaum2 Bumiputera negara ini.

4 comments:

Anonymous said...

bukan kj tak perjuang melayu..tapi kj ni bodoh..nak ajak berjuang tapi bunuh kawan sendiri pulak nanti..
kj akan bebas buat kenyataan macam ni kalau dah join konsesus bebas atau pkr.. tolong la kj,keluar la dari umno,lepaskan la jawatan kp tu..memang aksi bangang kj tu menunjukkan kj tak layak memimpin parti melayu..
wee ka siong kalau nak cina dapat biasiswa tu mintak la elok2 dari kerajaan..apa pasal nak menyalak biasiswa melayu tajaan mara pulak..?kj backing ka siong ke?siap kau kutuk dato ibrahim,..maknanya kj boleh dianggap sebagai pengkhianat melayu..

Anonymous said...

Parpukari zaman fitnah dan maki hamun kamu dah tak relevan

"Orang biadab tidak layak berada dalam Kabinet."Itu kenyataan keras Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali kepada Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong yang dianggapnya tidak memahami perlembagaan negara.

Hebat kenyataan Ibrahim Ali terhadap Ketua Pemuda MCA ini. Ada kawan kata ketika Ibrahim membuat kenyataan ini elok juga diberikan cermin kepada beliau UNTUK BELIAU MELIHAT DAN MENILAI KAN KEMBALI DIRI NYA .Lompat si katak lompat ini lebih biadab dari Wee Ka Siong.


Namun apa yang di perkatakan oleh Wee Ka Siong adalah fakta. Wee tidak pula ada menyarankan agar pinjaman MARA di tarik balik, Wee membandingkan apa yang dikempenkan oleh DS Najib kini , gagasan 1 Malaysia. Itu saja,Sejak bila pula Melayu menjadi sensatif, si Parpukari kata jangan sebut pasal MARA

Bagi KJ , nasihat mudah teruskan saja perjuangan dan apa yang beliau rasakan benar ,terus lakukan . Jika KJ tidak mempertahankan Wee Ka Siong yang diserang oleh sawan babi Ibrahim Ali baru baru ini tentu sekali sudah ada perbalahan di anatara Pemuda UMNO dan juga Pemuda MCA.

Ibrahim Ali peduli apa, dia bukan ahli UMNO dan dia bertanding atas tiket PAS dan kini tidak berparti. PERKASA di tubuhkan untuk kepentingan politiknya kerana dia sudah sampai ke penghujung longkang untuk masuk ke lubang taik dan sudah tidak boleh melompat lagi.


Si parpukari juga dikatakan mendapat imbuhan lumayan dari Mukhriz kerana berjaya melakarkan dirinya sebagai anti KJ, Kini setiap kali selepas bertemu Ibrahim Ali si
parpukari tersenyum lebar, Sendiri mahu ingat lah kenapa. namun ada orang kata , tidak lama lagi sepatah yang Parpukari tampal dalam blog dia pun orang sudah tidak percaya.

Pantang Tun Mahathir marah kepada mana mana individu. dia akan maki hamun dan cerca individu itu dan ada kala dia sendiri yang kurang bijak tidak tahu kenapa dia marah. Begitu lah taksubnya si parpukari ini, kalau Tun Mahathir kata pada dia , parpu poteng Konxxk bagi kat anjing. Dia akan potongg...........

Anonymous said...

Podah ... bodoh budak ni balun Parpukari. Kamu buat dia lagi famous dan berpengaruh.

Ini semua fitnah saja. Taktik budak2 KJ hanya reka cerita.

Anonymous said...

Antara

KJ dan pengikutnya

dan

Ibrahim Ali,

siapa lebih percaya?

... hehehe ... tak ada sapa percaya KJ. Dapat duit baru dia orang percaya!