Tuesday, March 30, 2010

Hebat skrip yang dilakunkan KJ dan Anwar di Parlimen



Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda Umno dan juga merangkap ahli parlimen Rembau Negeri Sembilan membina "imej" baru dengan secara konsisten mengecam Anwar Ibrahim.

Namun yang pelik adalah setiap kecaman Khairy, ada sahaja isu baru yang dilempar Anwar, sehingga isu itu membuatkan pihak kerajaan perlu menjawab. Kesimpulannya setiap persoalan yang Khairy timbulkan, pasti ada sahaja isu baru atau lama yang dibangkitkan oleh Anwar.

Antara Khairy dan Anwar ibarat reaksi fizik, aksi dan reaksi, aksi pasti ada tindak balas.

Semasa ucapan Anwar di Dewan rakyat pada 17 Mac lalu yang memakan masa 3 jam, Anwar menyentuh, bahawa syarikat beer negara di punya oleh orang UMNO, Khairy mencelah supaya Anwar menyebut siapa orang UMNO itu, Anwar menjawab anak Tun Mahathir.

[Jelas sekali Khairy berniat memalukan Dr Mahathir. Mirzan ada membeli saham dalam konglomorat terbesar Philipines iaitu San Miguel. Ianya bermula sebagai syarikat bir tetapi kepentingan dalam bir sudah dikurangkan ke hanya 15%. Kegiatan utama San Miguel kini adalah dalam IT, elektronik, hartanah dan lain-lain.]

Demikian juga kini, apabila Anwar membangkit isu APCO Worlwide, di mana Anwar mendakwa bahawa APCO menasihatkan Najib untuk melahirkan konsep 1Malaysia. Anwar juga mendakwa, bahawa APCO juga merupakan Penasihat Mantan Perdana Menteri Israel Ehud Barak untuk melahirkan konsep 1Israel.

Semasa ucapan Anwar di Dewan Rakyat itu, Anwar juga mendakwa bahawa APCO adalah diterajui oleh orang Yahudi antaranya Mantan Duta Israel ke German dan Amerika.

Apabila Khairy membidas Anwar mengenai dakwaannya bahawa APCO mempunyai peranaan terhadap kelahiran 1Malaysia, maka Anwar membalasnya bahawa sebenarnya perlantikan APCO oleh kerajaan Najib didalangi oleh Khairy melalui, kawan rapat Khairy Omar Mustapha melalui syarikat Ethos Consulting. Anwar mendakwa bahawa Omar Mustaphalah yang memperkenalkan APCO kepada Najib.

Bagi menjawab dakwaan Anwar tersebut, Ahli Parlimen Rembau itu mendakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersikap selektif dalam mendedahkan maklumat mengenai APCO Worldwide sedangkan Ketua Umum PR itu juga didakwa mengenali dan bersahabat dengan tokoh-tokoh dalam syarikat perunding tersebut.

Khairy berkata, maklumat berkenaan tidak didedahkan Anwar yang ingin membina imej yang baik di gelanggang antarabangsa.

Tambahnya, Anwar mengaitkan kerajaan dengan isu APCO untuk mengalih pandangan masyarakat terhadap isu-isu yang menyentuh peribadi ahli parlimen Permatang Pauh itu.

Katanya lagi, Anwar juga gagal menjelaskan bagaimana APCO terlibat menasihati negara dalam membentuk gagasan 1Malaysia.

Jelasnya, 1Malaysia mula disebut oleh Datuk Seri Najib Razak dalam ucapan sulung sebaik menjadi Perdana Menteri, sedangkan kontrak lantikan APCO itu dibuat pada Ogos tahun lalu.

Mengulas mengenai peranan Ethos Consulting, Khairy berkata perkara itu sengaja dibangkitkan oleh Anwar untuk memburuk-burukkan imej beliau.

Sumber: Blog Apa yang tersirat

Lakunan mereka layak dihadiahkan Academy Award dengan skrip terbaik kepada penulisnya. Kenapa kita katakan demikian? Tunggu den dodahkan cerito disebalik APCO yang mano ado kojosamo Anwar dan Khairy.

6 comments:

salimjb said...

Salam,

Dia berdua macam orang main sepak takraw..Feeder lambung..Killer pancung..Kurang asam !

Skandal Politik said...

Salam bro,

Pendedahan yang cukup baik bro.

Teruskan dengan pendedahan-pendedahan panas tentang hubungan sulit beruk itam dan al juburi.

Unknown said...

Ini kah kojo orang PAS/PR...mengutuk,mencaci dan mengata orang,memfitnah orang lain...mana letaknya maruah diri.nak cari salah orang lain tapi lupa akan kelemahan diri sendiri..sodar diri sikit.kita sesama islam nak berbalah orang asing yang akan ambil kesempatan..Pas /PKR jadi tunggangan dan anak suruhan DAP untuk hancurkan anak2 melayu masa akan datang dengan fitnah2..inikah sifat orang yang dijamin masuk syurga seperti pemimpin lu yang cakap...PAS orangnya suci dan bersih...piiii laaa hangggg

Unknown said...

Hai pembangkang...soda diri sikit..atok nenek kau berjuang untuk majukan tanah air..tapi kau orang nak gadaikan maruah bangsa...malu la anak negeri sembilan..ketayap jo yang putih tapi hati hitam logam dan busuk...

Skandal Politik said...

Salam bro,

Meluat giler babi dengan lakonan beruk itam dan CIFUT BABI.

Uweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek!

beruk itam perasan bagus pirah tutoh bontot klik sini

Anonymous said...

wahai mp bn tolong laa jwb isu apco nie kt parlimen napo sonyap sribu bahasa wahai mp2 BN???????