Sunday, November 8, 2009

Sengketa UMB Hanyalah Ciptaan Pencacai Khairy


Den bukanlah orang yang terlibat secara langsung dengan Unit Media Baru UMNO (UMB). Secara tak langsung pun jauh sekali. Tapi jangan pula kata den langsung tak tahu apa yang berlaku. Ramai dalam UMB tu merupakan den punya mata dan telinga.

Kebelakangan ini ada la dua tiga ekor pencacai Khairy yang dok menyalak mengenai penyelewengan dalam UMB sehingga Tun Faisal sendiri dijadikan bahan fitnah dan tohmahan. Persoalan kini mengapakah pencacai Khairy menyerang Tun Faisal dan UMB?

UMB merupakan salah satu unit yang bernaung di bawah Pemuda UMNO. Antara objektif UMB adalah untuk menggunakan ruang siber dalam melaksanakan kempen UMNO. Ini bukan bermaksud UMB hanya perlu memberi fokus kepada pergerakan pemuda.

UMB juga disertai oleh ramai blogger yang telahpun menempah nama di alam siber. Di kalangan blogger ini pula ada yang pro dan anti dengan si anak omak Khairy. Pihak pro Khairy berpendapat bahawa UMB patut digunakan untuk mendaulatkan Ketua Pemuda si anak omak Khairy.

Tun Faisal pula mengambil jalan mudah bahawa kewujudan UMB bukannya semata-mata untuk mendaulatkan sayap pemuda, tetapi memperkukuhkan UMNO secara keseluruhan untuk berdepan dengan PAKATAN HARAM.

Oleh kerana dalam UMB sendiri masih ramai blogger yang berpendapat bahawa Khairy merupakan liabiliti kepada parti, maka mereka cukup vokal dalam menyuarakan rasa meluat terhadap Khairy yang telahpun terbukti menjatuhkan imej parti.

Apabila ini berlaku maka pencacai Khairy tidak berpuas hati dan beranggap bahawa adalah tugas UMB untuk mempertahankan Khairy. Maka timbullah fitnah terhadap Tun Faisal dan Parpukari yang dihebohkan oleh pencacai Khairy. Fitnah terhadap Parpukari dijawab sendiri oleh blogger yang bertanggung jawab semasa di BP, saudara Megat Pisau.

Hakikatnya anak omak kini tidak lagi mendapat publisiti oleh media arus perdana. Ye lah ..... bila pak mentua dah pi tiada siapa yang pedulikan anak omak lagi kecuali si pencacai Khairy. Semasa di Bagan Pinang tempoh hari Tun Faisal berpesan kepada blogger UMB supaya diselitkan serba sedikit aktiviti Khairy kerana media arus perdana langsung tak ambil peduli. ISH ISH ISH ...... kesiannya kat anak omak Khairy.

Itulah ceritanya ..... sebagai kesimpulan Khairy sebenarnya langsung tidak dipedulikan oleh sesiapa walaupun memegang jawatan Ketua Pemuda. Sebab tu Khairy membayar ramai blogger untuk menjulang namanya di ruang siber, tapi masih juga tak ke mana. Dan kini UMB jadi mangsa atas alasan tidak mengampu Ketua Pemuda .... goli hati rasanya ... HA HA HA.

Written by Shah Jiwang

6 comments:

orangkampung said...

nyahkan perasuah tahap jamban ni dari UMNO......bapak mentua ngan menantu sama sahaja.....tahap jamban.....pegi jahanam Khairy Jamban

Detguaq said...

Salam Bro,

DiFBpun penjilat2 dia kena....tapi tak mau mengaku kalah, takut kena potong gaji....

Singh Is Kinng said...

Memang betul pun, aku dah banyak kali confronting si pencacai Khairy dalam FB pasal benda ni.

Yang nyata, officers kat UMB tak tahu apa2, cuma pencacai KJ yang dok main hentam je.

Itulah aku dan ramai kawan2 dah kata, selagi KJ ada dalam UMNO benda macam ni tak akan berhenti, sejak dari zaman Pak Lah lagi.

Berani tak si Jamil datang nafi? HI HI HI

Anonymous said...

Bro, apa nama blog yang tulis tu, tolong bagi link. Nampak sangat atas suruhan KJ.

Apa2 pun KJ kena turun dan berpijak di bumi nyata.

Anak Omak said...

Orang kampung, Detguaq, Singh, den nak tanyo bila lah si KJ nak paham bahaso? Orang dah tak nak lagi buat apa dok lamo2.

Anon, eko cari la sendiri. Tapi den nak nasihat tak payah baca sebab buat tambah dosa, fitnah semato2.

JomoSamaTuaran said...

Amboi, kalau le bebenor si Khairy ni dah tak dipedulikan orang, kenapa riuh sangat orang memperkatakan tentang mamat ni???
Korang fikirkan sendiri siapa pencacai siapa...