Tuesday, May 25, 2010

Melantik Khairy Menteri hanya memenuhi kehendak Pembangkang

Setakat hari ini, siapakah pihak yang menyokong Khairy?

Blogger yang mula sekali sokong Khairy adalah Sakmongkol. Bekas ADUN dari kawasan Pekan ini tak faham-fahamkah bahawa Najib dan Rosmah menyampah dengan budak yang cuba sabotaj kenaikkan Najib menjadi Perdana Menteri?

Kalau dibaca tulisan Sakmongkol, pandangannya mirip liberal macam Khairy dan Zaid Ibrahim. Pemikirannya pun macam pembangkang. Dia berpotensi menjadi ahli PKR.

Kemudian diikuti oleh seorang penyokong Ku Li bernama Aspan Alias. Sebut Ku Li mengingatkan kita kepada pembangkang Semangat 46. Cara Aspan tulis seolah-olah tiada apa-apa boleh dilakukan. Khairy akan pasti naik jadi Menteri kerana dia Ketua Pemuda.

Siapa kata Ketua Pemuda pasti jadi Menteri? Tak akan orang Ku Li ini tak ingat banyak orang dalam sejarah UMNO yang pegang jawatan KP tapi tak dapat jadi Menteri? Zahid Hamidi pun tak dapat merasa jadi Timbalan Menteri langsung.

Kalau dibaca tulisan bekas aktivis Semangat 46 ini, semua benda tidak betul. Yang betul hanya dirinya. Komen tidak dikasi lepas dan cara dia berfikir adalah untuk kembali ke zaman Tun Abdul Razak. Jelas out-dated dan ketinggalan bas.

Masa PRK Hulu Selangor, dia sokong pembangkang. Dah terbiasa jadi pembangkang masa zaman S46 hingga tidak boleh dibuang.

Blogger-blogger bangang yang diupah Khairy masih boleh menyuarakan sokongan lagi tapi akhbar online yang sudah mula mengompangkan perlantikan Khairy kononnya sebagai Menteri Belia dan Sukan. Yang anihnya, mereka yang sokong semua portal pro-pembangkang macam Malaysia Today, Malaysia Insiders, Malaysiakini, dan lain-lain.

Kenapa pula portal online pembangkang yang suka sangat Khairy jadi Menteri?

Selain itu, mereak-mereka yang menulis mengenai kenaikkan Khairy adalah surat-suratkhabar Cina seperti Guan Ming, dan beberapa akhbar Cina. Cina sekarang sokong pembangkang. Sama juga berlaku, pembangkang mahu Khairy jadi Menteri.

Kenapa ini berlaku?

Ini adalah sesuatu yang blogger Setia Kat Wang tidak boleh sedar kerana sudah ditogokkan Jack Daniel hingga tidak boleh memahamai bahawa mereka mahu UMNO terlungkup dengan perlantikan Khairy.

Cara Khairy beroperasi adalah untuk merosakkan. Banyak perkara yang dilakukan yang boleh berjaya tetapi sengaja digagalkan Khairy supaya kegagalan itu menjadi orang ramai membenci dan melemahkan UMNO.

Pembangkang mahu Khairy jadi Menteri supaya dia boleh lakukan lebih banyak jahanam kepada kerajaan.

Khairy sepatutnya menguatkan Pemuda UMNO. Dia yang mahu jawatan itu tetapi tidak ada apa-apa yang dilakukan. Akibatnya Pemuda UMNO sudah serupa tiada lagi wujud. Yang tinggal hanya mereka yang syok sendiri.

Khairy boleh hidupkan Pemuda UMNO tapi dia tidak mahu. Najib sudah berkali bercakap padanya supaya satu padukan Pemuda UMNO tapi dia masih berdegil. Dia lebih sanggup membuang masa untuk mengikuti latihan askar wataniah.


Kenapalah tiada askar yang tidak "tertembak" Khairy masa latihan? Askar tersebut layak diberi pingat gagah perkasa kerana jasa dan keberaniannya.

Sebagaimana yang kita katakan, setiap yang Khairy lakukan adalah untuk membawa kersoakkan. Kenapa dia mahu masuk askar wataniah? Ini mesti tidak lain dan tidak bukan untuk menyusup masuk askar dan menjahanamkan institusi askar pula.

Harap Dato Najib tidak melakukan kerja silap untuk memilih Khary menjadi Menteri. Jahanamlah Malaysia. Kalau dia naik jadi Perdana Menteri, baik semnua rakyat Malaysia berhijrah ke negara lain.

Dengan demikian, kami blog Anak Omak menyatakan sokongan dengan meletakkan poster2 atas sebagai menyatakan trentangan akan perlantikan Khairy sebagai Menteri.

5 comments:

Anonymous said...

Lantiklah kera jantam jadi menteri,tok jib

kalau ngko taknak jadik PM lagi selepas PRU 13

Lantiklah kera jantam jadi menteri,tok jib

kalau ngko nak tgk aljuburieet a.k.a kaki juboq jadi PM(puppet DAP) selepas PRU 13

carilah dan bagilah apa yang kaum cina hendak

kerana tanpa undi kaum cina BN di bawah tokjib akan kalah teruk dlm PRU(apa melayu hendak ada tokjib cari???)

Wake UP! said...

Sesiapa yang tembak KJ patut diberi anugerah hero negara. Ini bukan hasutan cuma kenyataan.

Tools of the Illuminati in Malaysia.

hairulkuwait said...

waspada?????
apabila musuh mengangkat seseorang ..lebih baik KJ join pembangkang aje... DSN sedar x ni?
for info..aku dah hijrah..bulan 3, cari kekuatan utk diri sendiri kerana kiamat semakin hampir...
"hendaklah ada segolongan dari kamu yang menyeru kearah kebaikan."

berpegang teguhlah dengan tali allah dan janganlah kamu bercerai berai-( tali allah- besar x dpt dilihat, kecil x boleh dipegang!!!)
salam- semoga Malaysia yang terbaik-ummah melayu Islam terbaik bisa muncul utk memimpin dunia dan kita adalah sebahagian dari yang mendokongnya..
-aku ada di Kuwait-tempat KJ pernah dibesarkan, mungkin aku boleh mempelajari sesuatu siapa,mengapa KJ jd begitu?

Anonymous said...

anon 11.31

saya setuju kera jantan dijadi menteri.

kera lebih layak dari khairy si liabiliti kepada islam, melayu umno dan malaysia.

Megat Alam Gempita said...

Kalau KJ dilantik jadi Menteri, Timbalan Menteri atau Senator...alamatnya hancurlah UMNO dan BN. Itulah yang dikehendaki oleh Fuckatan.
Sedarlah BN/UMNO virus-virus "kuda Trojan" telah berjaya menghancurkan MCA dgn perlantikan Chua Soi Lek sbg Presiden MCA hingga beliau menjadi biawak hidup dan menyebabkan orang Cina tolak BN wp diberi bantuan berjuta-juta ringgit. Begitu jg Samy Vellu, M Kayveas...mrk adalah liabiliti dan agen perosak BN.