Sunday, March 28, 2010

Khairy benci Melayu, Kena sindir di Mesyuarat Agung Perkasa

Pengguna-pengguna Tweeter tahu akan kegelisahan dan kebencian Khairy terhadap Perkasa. Dia tidak suka agenda yang dibawa oleh Perkasa. Dia tidak suka Dr Mahathir menyokongnya. Dia tidak suka pada bangsanya sendiri sebenarnya

Pencacainya yang dibayar gaji sibuk hentam Perkasa dan Ibrahim Ali. Bukan setakat itu, pencacai blogger upahan Khairy menyamar sebagai komentar pembangkang mengacau blog2 pro UMNO. Ini jelas boleh dikesan. Tatakala pembangkang sudah malu nak main cerita Altantunya, mereka ketinggalan bas dok main benda tu lagi.

Berbalik cerita Perkasa, ini semua kena tahulah. Masa demo di Australia, Khairy hati Abu Lahab ni kacau usaha blogger dan Perkasa untuk buat demo. Perkasa mengalah kasi dia peluang. Mereka tak panggil orang.

Bagai nak gila KJ bawa orang hingga exco dari Sabah pun diterbangkan. Hebatlah tapi KJ telah menjadikan dirinya bertambah dibenci dikalangan blogger pro UMNO.

Masa Jumaat dia pula nak buat hero lagi. Perkasa tak sempat untuk join sama PAS berdemo isu karikutur Nabi di Sweden lalu hanya pergi ke Kedutaan dan serahkan surat saja. Pengikut dan penyokong Perkasa adalah dalam 60 orang datang.

KJ ingat dia boleh ambil tempat Perkasa dan UMNO/PAS dapat berdemo sama dalam satu isu kepentingan bersama lepas Jumaat. PAS yang sudah lebih terancangdan teratur serta cukup masa buat pengumuman dapat kumpulkan dalam 300 orang. Agak2 beapa KJ dapat kumpulkan? 20 orang saja campur reposter ... kah kah kah ...

Itulah sokongan untuk KJ.

Semalam di Mesyuarat Perkasa, Ibrahim Ali sindir tentang seorang pemimpin muda. Sapa lagi kalau bukan KJ. Suratkhabar Perkasa pun tibai KJ.

Bawah ini satu artikel di laman web Agenda Bangsa . Tibai lagi KJ!!!

Melayu jenis apa yang "SKEPTIK" dengan agenda MEPERKASA BANGSA?

Simpan lah TELUR tu....duhai KP UMNO Malaysia!

Mengapa Perkasa WUJUD? Kerana PEMUDA sudah hilang sifat KEJANTANANNYA untuk menyuarakan agenda bangsa. Jika tidak mampu jangan pula PERLEKEH PERKASA!

Semalam Malaysiakini membawa cerita mengenai KJ dan pandangan beliau terhadap PERKASA.

Kata KJ, PERKASA sebagai sebuah pertubuhan yang konon-kononnya membawa PERJUANGAN BANGSA , hanyalah sebuah PERJUANGAN yang penuh RETORIK semata-mata.

Bahasa INGGERISnya, sebuah PERTUBUHAN yang tiada substance, dan sokongan yang semakin besar diterim aoleh PERKASA di serata pelusuk negara dikalangan warga Melayu hatta ahli-ahli UMNO sendiri disebabkan oleh termakan dengan retorik PERKASA yang memperjuangkan agenda bangsa Melayu.

KJ juga dipetik sebagai berkata UMNO dan PERKASA berbeza dan tidak sama dan tidak saling melengkapi.

Disini saya amat bersetuju dengan KJ bahawa ya benar kedua-duanya UMNO dan PERKASA tidak sama,

UMNO sebuah parti politik dan Perkasa adalah sebuah NGO Melayu. BENAR dan tepat sekali,

Tetapi untuk memperkatakan UMNO berjuang untuk memperkasa bangsa dan memajukan Melayu sementara Perkasa hanya untuk mempertahankan agenda Melayu ada tidak benar.

Perkasa muncul sebagai satu Pertubuhan yang membawa unsur-unsur " check and balance" di dalam senario politik terkini, dimana parti-parti baik UMNO, PAS dan PKR yang ditunjangi MELAYU , dok terkinja-kinja cuba mendapatkan sokongan bukan Melayu sehingga sanggup "barter-trade" hak-hak dan kesitimewaan Melayu.

Disinilah peranan sebenar PERKASA sebagai sebuah badan yang bertanggungjawab agar parti-parti politik bertunjangkan kepimpinan MELAYU baik UMNo, PKR dan PAS tidak sesekali lari dari tangunngjawab terhadap agenda bangsa sendiri.

Buat KJ, jika tidak mampu , jangan perlekeh. Baik dok senyap, dan simpan telur baik-baik!
Mukhriz datang ke Majlis perasmian Perkasa. Punya ramai orang nak salam dan bergambar dengan dia.

Ada orang sayang kau macam tu KJ????

Takde kan? Maknanya orang sayang Mukhriz dan benci kamu, penghancur UMNO! Jangan mimpi nak jadi Menteri. Mintak2 Razali dan Mukhriz naik full Minister ... suka aku nak ketawakan KJ.

5 comments:

Skandal Politik said...

Salam bro,

Kuda Jew beruk itam si kitol berperangai seperti Patih Karma Wijaya pengkhianat bangsa ini memang tak suka munculnya NGO yang memperjuangkan Melayu.

Sebabnya dia sedang mensabotaj Melayu dengan melumpuhkan Pemuda UMNO.

Sial punya beruk itam anak didik al juburi.

sejarah itam beruk ukh ukh ukh

Anonymous said...

kami tetap bersama kj!
pemuda gong badak

Unknown said...

camana nak jaga Bangsa Melayu, telur sendiri pun tak terjaga...tu yg asyik tergaru2 telur dah kena kurap...punya le busuk bau.....jenis pun dah takde maruah...

pemuda terkena said...

Perangai perut busuk Khairi diwarisi SU Kerjanya yang juga KP Bhg Merbok. Dalam ceramah K Pemuda ni di Sg Lalang pada 28/4/10 Pakatan Rakyat: Retak Menanti Belah, dicelah-celah menghentam PR, sempat juga dia selit menghentam Dato Mukhriz dan Mokhzani. Langsung tak relevan untuk mengaitkan Mukhriz&Mokhzani dan Pakatan yang Retak tapi ini yang dikatakan projek selam minum air.

Tapi projek selam minum air oleh badigol ini digagalkan oleh penceramah seterusnya, saudara Lokman Adam (Bekas SU Pemuda PKR),sewaktu jadi Bendahari Pemuda UMNO Kedah, Mokhzani tak ambil kesempatan dari jawatan bahkan sebaliknya banyak membuat sumbangan peribadi menolong UMNO Kedah.

Jadi sibadigol ni boleh malu, dok tergaru-garu di belakang pentas macam kera luku, Dulu sibadigol ni bukan main siap bersumpah depan orang ramai tak kenal KJ, last-last jadi SU Kerja KJ, kalau tak kenal siapa nak lantik jadi SU Kerja mangkuk ooi.. Kalau aku jadi KJ orang macam ni aku buang dulu.. TWO FACE .. depan boss kipas dan jilat dibawah mengaku sokong Mukhriz .. Sampai bila-bila pun orang kampung tak lupa apa yang hang buat.. tunggu dan tanggung la akibatnya...

mae said...

Khairy kena menyepi selama 3 tahun, kemudian tukar mode, baru boleh muncul semula dgn mode baru yang lebih memperkasa Melayu. Kalau masih dgn mode liberalnya, sampai tua la. Nak tukar mode secara tiba-tiba nanti nampak sangat, jadi kena senyapkan diri beberapa tahun. Supaya nanti org kata 'oh dia dah berubah'.