Thursday, July 7, 2011

Tun Dol kembali membawa sial demi sial


Polis sudah uruskan isu Bersih 2.0 dengan baik, tetapi dalam diam-diam Tun Dol sudah berjumpa dengan Dato Ambiga, Pengerusi Besih 2.0 dan aturkan dia berjumpa dengan DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong.

Ambiga menang diketahui baik dengan Tun Dol. Dia dapat Dato pun hasil usaha tun Dol. Ambiga yang mengatur makan malam untuk Bar Council bersama kerajaan untuk menyelesaikan masaalah antara kerajaan dan Bar Council. Masa itu, tiga hakim diumumkan pampasan tanpa asas untuk diberi. Ini kerja bodoh Dato Zaid Ibrahim.


Semasa Tun Dol beri nyawa kepada Ambiga, dia sudah mula ketakutan dan nyawa di hujung tanduk. Keadaan dan orang ramai (melainkan yang bodoh taksub atau bahlol tak faham) semua sudah berpihak pada polis dan kerajaan.

Rakyat sudah sedia faham dan terima alasan dan justifikasi tindak tanduk polis, pelbagai pendedahan mengenai keselamatan sudah dibuat, dan hubungkait dengan anasir subversif luar negara sudah didedahkan. Peniaga dan rakyat dah berbulu dan benci dengan Bersih 2.0. NGO dan UMNO semua sudah bagai disuntik semangat baru untuk menentang Bersih 2.0

Tapi Tun Dol si Bahalol tua tak tahu nak mampos pergi memandai untuk konon menjadi perantara di antara Bersih 2.0 dengan Agong/kerajaan.  Akhirnya hanya rancangan polis dan kerajaan terkacau, AGong turut sama malu dan Anwar besar kepala.


Sebagaimana berlaku semasa Tun Dol menjadi Perdana Menteri, semua yang dipegang dan cuba lakukan semuanya berakhir dengan kersoakkan dan kehancuran. Begitu juga dengan kes ini.

Semua arrangement dengan Agong ini dilakukan tanpa pengetahuan Perdana Menteri, Timbalan PM dan Menteri Dalam Negeri. Kemungkinan pihak pengurusan Istana bawah Tengku Bentara bersekongkol dengan Tun Dol.  Kepala Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Sidek perlu dipelangkong atas kecuaian ini.

Selepas perjumpaan dengan Ambiga dengan Agong, Anwar sudah ambilalih Bersih. Dia terus berdegil dan mahukan Stadium Merdeka dan perarakan jalanan ke arah stadium .

Mana tidak dia berdegil, dia sudah dapat putarbelit dan jaja nama Agong.

Dia dapat pusat untuk berkubu dan masih berdegil mahu adalah perarakan jalanan. Ini hanya memalukan Agong dan kerajaan.

Selain itu, Anwar naik besar kepala tidak mahu mohon permit polis dan anggap Bersih mengatasai undang-undang dan peraturan yang mana perlu diberi keistimewaan.  Lagi memalukan Agiong dan kerajaan.

Kini Anwar berupaya melakukan rampasan kuasa ala rusuhan jalanan Mesir seperti yang dirancangkan. Dah baik-baik mereka akan tunduk dan hentikan perhimpunan, Tun Dol bukan saja membantu mereka untuk dapat berhimpun dan memalukan polis, kerajaan dan UMNO, mereka boleh lakukan lebih dari itu.

Adakah ini usaha Tun Dol untuk memalukan kerajaan? Adakah ini tindakan Tun Dol untuk balas dendam ke atas Najib yang enggan menerima Khairy masuk kabinet? Khairy pun membuat kenyataan yang memalukan dari expedisi Gaza mentakana dia akan bersama Bersih.

Kepala hotak budak undi pos. Dia ingat terer sangat dia di Rembau. Dia kena sedar dia bukan wakil rakyat tapi wakil pos. Dia menag atas saluran undi pos keapda kawasannya.

Berbalik kepada permintaan keapda Najib mahukan Khairy jadi Menteri, apa yang dia sumbang sebagai Ketua Pemuda. Pemuda lembab dan tidak bergerak bawah Khairy. Prestasi Khairy hancur. Macam mana nak kasi jadi Menteri?

Macam mana nak terima Khairy jika dia bersungguh-sungguh sudah katakan dia akan menjadi duri dalam daging untuk memastikan prestasi Najib lebih teruk dari Tun Dol semasa tahun 2008.  

Nampak gayanya, Tun Dol mahu sabotaj agar UMNO dan BN Kalah teruk dalam PRU akan datang.

Bukan setakat itu saja sialnya Tun Dol, dia turut dikaitkan dengan tuduhan rasuah dalam salahlaku seorang bekas Penasihat Bank Negara yang dituduh menerima wang RM100,000 untuk mendapatkan projek bagi seorang ahli perniagaan.

The Star melaporkan Tun Dol menafikan:
Tuesday July 5, 2011


Banknote scandal: Pak Lah denies attempts made to bribe him


By MAZWIN NIK ANIS


PETALING JAYA: Tun Abdullah Ahmad Badawi has denied allegations of attempts to bribe him in order to get his assistance to win a RM100mil currency contract while he was in office.


The former Prime Minister said he had no recollection of anyone approaching him with such an offer and that he would have immediately reported the incident to the authorities, had it occurred.


"Under no circumstances am I obliged to respond to any unsubstantiated allegations of impropriety on my part.


"However, there is no truth whatsoever in the allegation as I cannot possibly remember of anyone approaching me with any offer.


"If indeed there was any, I would have immediately lodged a report with the regulatory authorities, including the police, for the necessary follow-up action," Abdullah said Tuesday.


According to a news report published in Australian daily The Age, the Reserve Bank of Australia's (RBA) banknote firms were suspected of attempting to bribe Abdullah in order to get his help to win a AU$31mil (RM99.82mil) currency contract.


According to the report, Abdullah was one of several highly influential Malaysian political figures whom anti-corruption authorities believed Securency and Note Printing Australia - firms respectively half and fully owned and overseen by Australia's reserve bank - allegedly sought to bribe using part of AU$4.2mil (RM13.52mil) in commission payments made to two Malaysian middlemen.


The daily said its Malaysian sources confirmed that the Australian Federal Police had gathered information about attempts to bribe Abdullah by Securency and Note Printing Australia.


The newspaper said it was made to understand that the attempt to bribe Abdullah related to contract negotiations occurred around 2003, the year he became prime minister and finance minister.


Abdullah served as prime minister until 2009.


The Age reported the alleged attempt to bribe the former Malaysian prime minister adds to the list of high-profile Asian politicians and central bank officials targeted by the RBA firms.


Australian police last week alleged Securency bribed Vietnam's former central bank governor by paying his son's English university tuition fees.


Last week, Malaysian authorities arrested a former Bank Negara Malaysia assistant governor accused of receiving two bribes from Note Printing Australia Ltd.


Datuk Mohamad Daud Dol Moin, 58, claimed trial at a Sessions Court to two counts of accepting bribes amounting to RM100,000 from a businessman to help procure a contract from the central bank. The contract was to print RM5 polymer bank notes by Note Printing Australia Ltd.


Mohamad Daud was accused of receiving two bribes of RM50,000 from Abdul Kayum Syed Ahmad at Dome Restaurant, Bangsar Shopping Centre, on Dec 1, 2004, and Feb 16, 2005. According to the Malaysian Anti-Corruption Commission, the contract was worth about RM95mil.

Baca juga laporan The Star sini dan sini.

Tun Dol ... Tun Dol ... kau ini memang swuei. Baik kau cepat mati dari hidup terus menyusahkan rakyat dan negara.

6 comments:

geramsungguh said...

Tun Dol dan KJ dua-dua poikeymak...! dua beranak boleh dilabelkan sebagai the trojan horse dalam BN... mampos lebih baik.. buat penat kita jaa ...

Anonymous said...

DYMM SPB YDP Agong bertitah, perhimpunan bersih membawa banyak keburukan. Selepas titah itu, ambiga kata bersih akan mengadap Agong utk dapatkan nasihat Baginda. Apakah agaknya nasihat Agong itu? Suruh terus berdemonstrasi jalanan atau jangan berdemontrasi? Bukankah dgn perjumpaan dan mengadap Agong itu dan diikuti dgn kenyataan ambiga telah dapat meredakan ketegangan dan kebimbangan rakyat teramai? Justeru, membantu supaya ambiga dapat mengadap Agong adalah satu perbuatan yg betul dan baik. Kini, ambiga bersetuju berdemo dlm stadium, maka itu utk demontarasi seterusnya, ambiga dan pembangkang terpaksa mebuat demo dlm stadium ataupun tewrtutup.

Saya perhatikan, parpukari dan anak omak sentiasa menyerang KJ, tetapi tidak menyerang Dr.M yg menjadi PM selama lebih 22 tahun tetapi GAGAL menjadikan Melayu kuat, Melayu kuasai ekonomi, melahirkan begitu ramai melayu kaya sekelip mata tetapi lenyap bersama lenyapnya DR. M dr PM. Dulu, masa DR M jadi PM, beliau tak boleh turun berkempen utk UMNO dan BN dlm semua PRK, tetapi kini bila dah tak jadi PM, boleh lak! UMNO gila ke ni!! Mukhriz mengatakan tidak akan menerima jawatan kabinet jika menang ketua pemuda, lawaknya bila kalah ; terima pulak jawatan TM. Itu anak omak dan parpukari dan Kelab Maya membisu. Korang lagi haprak!!!

Anonymous said...

Tun Dollah eluk dok kat masjid2., menyatupadukan umat Islam. Tok sah dok campur hal2 sensitif laa. tun kena akui..., PRU 12 itu hari.., rakyat tak tolak BN,.., tapi rakyat kepimpinan Tun.

U're a good worker.., NOT a good leader. Tu jer..

Anonymous said...

CELAKO SUNGGUH samDOL NI TAK HABIS HABIS MENYUSAHKAN ORANG

Anonymous said...

Kesilapan terbesar Tun Dol adalah melepaskan BABI dari kandangnya. Sebab BABI memang hanya layak dalam kandang atau kasi sembelih terus pada DAP makan.

Anonymous said...

Siapa kata Pimpinan Tun Mahathir gagal. Ianya sangat berjaya & ianya boleh lagi berjaya sekiranya pentadbirannya diganggu-gugat & dikhianati oleh manusia2 khianat yang kita semua tahu siapa.

AH