Sunday, January 2, 2011

Parpukari patut sedekah pisang ... Kesian toyol dan monyet tak bertuan!


Rocky Bru sudah siarkan berita dari The Star bahawa KJ akan tidak akan pertahankan kerusi Rembau di pilihanraya akan datang. Kononnya dia akan berhenti terus dari politik lepas pilihanraya ke 13.

Pasti Parpukari akan seronok dengan berita ini. Nampaknya perjuangannya menentang KJ hampir selesai.

Untuk memastikan perjuangan ini pasti selesai, ada baik Parpukari sedekah pisang ke masjid. Lebih afdal hantar ke 40 masjid jumaat hadapan. Itu pun kalau termampu.

Sebelum kami memberi komen, baca dahulu berita The Star berikut:



Khairy confirms he won’t defend Rembau seat

PETALING JAYA: Umno Youth chief Khairy Jamaluddin has confirmed speculation on social networking site Twitter that he will not defend his Rembau seat in the next general election.

When asked to verify the speculation that he might not contest in the 13th general election, Khairy replied “yes” via SMS.

He had earlier created quite a buzz in Twitter when he sent a tweet about taking a break from politics.

“Hope to help win more youth support for BN (Barisan Nasional) in 2011 & work hard preparing for elections. Then I’m taking a break from politics. Can’t wait,” Khairy wrote on Twitter.

His tweet generated much response from his followers who wondered if the Rembau MP was not going to defend his seat in the 13th general election.

“I would like to ‘stand down’ as they say in the UK. A couple of things I’d like to do before it gets too late,” tweeted Khairy in response to a follower who asked him what he meant by a “break”.

Asked how long he planned to be away from politics, Khairy replied: “Indefinite. Not sure what I will be doing. A few things I want to do like go back to school.”

Khairy first mentioned the possibility of not defending his seat in an interview with a newsportal last July.

At that time, he clarified his statement a day later, saying he was only mulling the possibility and that he had yet to make a firm decision on the matter.
Benarkah atau mustahilkah perkara ini? Ada pelbagai kemungkinan dalam politik.

Satu yang kami dengar adalah Khairy sudah tidak diterima oleh pengundi Rembau. Kalau dia bertanding, orang Rembau sudah tidak peduli lagi. Mereka akan undi pembangkang kalau KJ masih bertanding. Chegu Bard PKR pun rajin balik kawasan.

Dia ada pilihan untuk bertanding di Kepala Batas menggantikan Pak Lah. Jika demikian, pastilah orang Kepala Batas akan melenting. Orang yang dah teringin lama macam Reezal Merican nak letak di mana?

Katalah Reezal tu senang saja digelecek Pak Lah supaya beri laluan pada KJ, masaalahnya KJ sanggupkah dicemuh sebagai calun tak laku nanti. Omak dio orang Kodah dan bukan orang Pulau Pinang.

Apa hal pun KJ bukan ada telor nak ambil risiko kemungkinan kalah negeri lubok DAP Pulau Pinang?

Satu kemungkinan yang keluar di komentar blog Rocky Bru ialah Khairy akan lompat ke PKR dan bertanding di Sungai Buloh. Tak tahu pulak kita Sungai Buloh itu kawasan Parlimen atau DUN.

Pertama, DAP sudah menerima anak Khir Johari. Tidak menolak kemungkinan ini. Persoalannya adakah PKR mahu terima seorang yang tercalar dan tercela seperti KJ?

Kedua, mungkin juga komentar Rocky merasakan segeralah fail-fail rasuah dan salahguna kuasa di Tingkat 4 akan keluar. Bukan saja KJ berundur dari politik, dia akan ikut sama Anwar masuk Sungai Buloh. Kalau Anwar lari ke Turki, KJ ikutkah?

Satu kemungkinan pula ialah Khairy akan tanding kerusi negeri dan diletakkan sebagai Menteri Besar. Tak mungkin, sebab Najib tak bodoh untuk beri - orang yang merancang fitnah terhadapnya - kuasa sebagai ketua negeri dan ketua perhubungan negeri.

Ditambah lagi, Khairy sudah dikantol baru-baru ini cuba merancang menjatuhkan Najib. Rasanya ini sebab sebenar dia mengumumkan undur diri.

Difahami dari sumber-sumber tertentu bahawa Hishamuddin dimarahi Najib kerana masih cuba melobi untuk Kj jadi Menteri.

Hai ... letih betul dengan sipondan yang tak henti asyik jaja "cousin brother, cousin brother." "Cousin" saja cukuplah. Nampak sangat jual nama. Mana ada class Menteri anak aristo kena jual nama untuk dihormati orang!

Apa sekali kemungkinan, tulisan di dinding (diterjemah buta dari frasa writing on the wall) dah mengarah kepada berakhirnya kerjaya politik KJ. Pak Lah dah tak ada, Anwar dah habis, dan tak lama lagi banyak Menteri-Menteri tak ada lagi.

Macam-macam rahsia dan salahlaku KJ dah dibongkar. Lagi lama KJ berkeliaran, lagi ramai membenci dan akan berakhir dengan siasatan.

Bayangkan berapa ramai pengikut KJ yang dalam penggajian bulanan KJ sekarang? Banyaklah toyol, monyet dan blogger berbayar bakal lapar dan habis punca. Mereka akan ke sana sini mencari tuan-tuan baru.

Ada baik Parpukari perlu hantar pisang ke Masjid, dapat toyol dan monyet tak bertuan ini isi perut! Kah kah kah ... Hi hi hi.

3 comments:

Wake UP! said...

Bro Parp. Baik hantar pisang cepat sebab dulu bro pernah kata nak hantar pisang ke masjid kalau itu beruk google letak jawatan.

Sebagai pengeras. hahahahahihihihi

Anonymous said...

Apa pun KJ sudah kaya raya. Mudah2an kebenaran akan terserlah dan keadilan akan ditegakan.
Jangan biarkan pengkhianat2 bangsa lepas bagitu sahaja.
UMNO perlu tegas.

Anonymous said...

Salam Tuan,

Ni berita baik. Harap SPRM tak tutup buku dengan announcement dia tu. Siasat tetap siasat. Dengar cerita bukti video ada.