Monday, December 13, 2010

Kenapa SB S'pore ambil berat pasal Khairy?

Masih lagi berkenaan laporan berita Sydney Morning Herald dan posting semalam sini. Petikannya berikut:
"The political knives will be out for Abdullah's son-in-law, United Malays National Organisation politician Khairy Jamaluddin, whom nobody likes because he got where he is through family ties," the cable records Mr Ho saying.
Apa perlu sangat SB S'pore beri briefing kepada spy Australia dan satu laporan di cable ke Amerika berkenaan Khairy?

Satu saja boleh difaham dari laporan pendik ini. Khairy adalah penting kepada masyarakat risikan Singapura dan antarabangsa hingga perlu membincangkan mengenai masa depan Khairy.

Ini juga membabitkan peranan yang mungkin dimainkan oleh Khairy untuk pihak mereka dan mereka perlu membincang dan merancang operasi mereka akan terjejas apabila Abdullah Badawi turun kelak.

Mereka sudah nampak pisau-pisau yang akan menikamnya sebaik Abdullah turun.

Kalau tidak sebab ini, tidak lojik seorang anak muda yang semasa itu tidak memagnag sebarang jawatan dalam kerajaan dan hanya Naib Ketua Pemuda perlu dibincangkan dalam perbincangan intelligence antara dua negara dan minit dihantar ke subuah kausa besar.

Antara latihan UWC untuk jadi spy, kena dipondankan

Cuba fikirkan sekejap.

Khairy sangat selessa dengan Singapura pernah belajar di United World College, Singapore. Dia belajar di Oxford University. Sememangnya Universiti berprestij, traditionalis dan pro establishment, baik di Amerika atau di United Kingdom, adalah sememang pusat merekrut untuk risikan CIA dan MI6.

Dalam 100 hari Pak Lah menjadi Perdana Menteri, Khairy yang tidak ada locus standi apa-apa melainkan hanya anak menantu boleh memberi ceramah di Singapura mengatakan bulan madu sudah habis.   

Lihat bagaimana Khairy beriya-iya tidak mahu jambatan bengkok dibina. Budak-budak Tingkat 4 melihat ke arah Singapura sebagai model pembangunan. Khazanah dibuat mengikut acuan Temasik.

Banyak lagi peristiwa keakraban Khairy dan Singapura.

Kalau begitu, tidak benarkah anggapan bahawa Khairy yang begitu dibela oleh Kalimullah, bekas wartawan Singapore Times adalah spy Singapore?

Oh ... bagi yang tidak tahu, sebgaimana Xinhua News Agency untuk CHina, Singapore Times berfungsi sebagai oeprasi risikan SIngapura di luar negara.

No comments: