Monday, November 22, 2010

Kami tidak berdaya tahan lagi ...

Terpampang di muka hadapan The Star hari Ahad akan rencana Joceline Tan berkenaan rombakan kecil  Jemaah  Kabinet. Tiga Menteri akan digugurkan.dari kabinet. Dua yang pasti nampaknya Nor Mohamad Yakcop dan Rais Yatim. Satu lagi tidak tahu siapa.

Sudahlah ada tiga kekosongan, Dato Najib pun akan melakukan satu rombakan untuk jawatan dalam Perhubungan UMNO Negeri. Maka macam-macam kekosongan dan peluang akan sedia ada untuk Khairy.

Tidak boleh tertahan lagi gelombang yang dirancang begitu hebat oleh Khairy dan dilaksanakan oleh pasukan psyop Khairy yang juga termasuk chief cybertrooper, BroJinggo dan abangnya Tepak Bersulam.Mungkin termasuk adik beradik perempuan Roshatika.

Hebat betul Khairy menyuntikkan ide ini pada kalangan penyokongnya dalam Pemuda UMNO untuk menuntut ketua mereka dilantik Menteri. Walaupun ramai Ketua Pemuda UMNO yang lepas-lepas tidak dipilih jadi Menteri, namun begitu kebanyakkan Ketua Pemuda mendapat jawatan dan selalunya Menteri.

Ada dah terang-terang cakap pada Perdaan Menteri.

Hujah yang Khairy tanamkan dikalangan Pemuda UMNO susah untuk Dato Najib sangkal. Ketua Pemuda mesti dinaikkan jadi Menteri untuk memartabatkan Pergerakan Pemuda UMNO. Power punya hujah!

Selain itu, Khairy turut tunjuk power Pemuda untuk boikot pilihanraya kecil. Najib sedar tanpa Pemuda UMNO, boleh kalah nanti pilihanraya umum.

Sambil-sambil itu, Khairy sudah berkali-kali mainkan psyop melalui blog, Facebook dan Twitter untuk memulakan khabar angin Khairy akan dilantik Menteri. Kalau dahulu penentangan terhadap Khairy begitu tinggi, kini sudah tidak sehebat dahulu.

Ini adalah hasil usaha senyap-senyap Khairy untuk bayar beberapa blogger hit tinggi untuk kempen dan memujuk sokongan untuknya. UMB pun berjaya ditundukkan Khairy untuk jadi tukang pemberi publisiti untuknya. Itu yang penentangan sudah berkurangan.

Hebat Khairy punya strategi dan taktik. Tidak boleh dikesan. Tidak boleh dibaca oleh sesiapa. Tidak boleh terfikir

Dengan pengguguran yang dijangka berlaku, ini bermakna ada sekurang-kurangnya dua tempat kosong perlu dikosongkan. Kalau Nor Mohamad Yakcop turun, ada peluang kekosongan dalam bidang kewangan. Kami dengar sah bakal situ nanti ada kekosongan.

Sedah betul ... kami sudah cuba sedaya upaya. Kami sudah lakukan yang terbaik.

Bersungguh-sungguh kami usaha untuk nafikan Khairy dari menjadi Menteri. Nampaknya kami gagal. Apa lagi daya kami?

Kami rasa keadaan juga yang menyebabkan Dato Najib terpaksa lakukan. Kekosongan perlu di isi. Dah tiada orang lain lagi, dah.

Kami dengar dah confirm dah sob sob sob ....

Kami nak buat macam mana lagi. Habislah Malaysia, Khairy si kitul, perosak, penjahaman dan pengkhianat  agama, bangsa dan negara akan naik jadi Menteri.

Habislah agama aku akan ternoda oleh penzina, peminum arab dan pengunjung Hotel Armada. Habislah bangsa ku akan dijual oleh Khairy. Tiad alagi bantuan dan bimbingan buat mu Melayu. Kalau ada, Khairy akan sapu masuk poket dahulu. Habislah negara aku akan dijajah kembali dengan bantuan Khairy spy Singapura dan British MI6.

Kami tahu naiknya Khairy menteri, akhirnya jadi kita semua Pembangkang pada pilihanraya umum akan datang. Tapi apa boleh buat ... sob sob sob.

Kami tahu rakyat akan bertambah benci pada UMNO dan Barisan Nasional. Naik Khairy, menguranglah undi. Pengundi muda akan lagi lari dari UMNO dan BN... sob sob sob sob sob sob.

Sob sob sob sob sob ... maaflah kami terlalu sedih dan tidak larat lagi nak habislan tulisan. Beri kami masa untuk meredakan emosi untuk habiskan dan dedahkan kemana Kementeriaan yang akan diberikan pada Khairy.

Datang balik sini pukul 3 tengahhari. 

2 comments:

To Live Again said...

Entahlah bro..Sy pon dh puas berdoa dn berharap supaya si KJ ni x mdapat apa2 tmpt dlm umno..Dh letih rasanya sy mendengr retorik yg UMNO DH BERUBAH padahal hakikatnya UMNON dh REBAH..

Kalau perkara ni mnjadi kenytaan maka hancur punah la kepercayaan yg sy letak 100% pd DS Najib yg sy harap mampu mengubah keadaan tp nmpknya sy pon mcm bro jgak la dh letih dn rasa tertipu..

Anonymous said...

bagus lah tu... doa yang tak baik untuk org... dapat dose lah .. ko...