Thursday, November 4, 2010

Pemuda tak kelihatan membantu hari mengundi


Pengundian sudah bermula di Galas pada pukul 8 pagi. Sampai lani, takda kelibat Pemuda UMNO Gua Musang di bawah budak KJ, Bazlan Baharuddin kelihatan membantu jentera BN.

Tolonglah feri pengundi ke pusat mengundi. Entah apa punya sabotaj yang dilakukan diam2.

Saingan pilihanraya begitu sengit. Setiap tenaga diperlukan. Malangnya rata-rata pemuda UMNO Gua Musang tidak kelihatan membantu.Puteri pun lebih kurang sama.

Difahamkan oleh rakan-rakan yang berada di Gua Musang, Bazlan yang mahu dicalonkan sudah membuka bilik Gerakan di pejabatnya di Bazlan Security. Sebaik saja namanya tak naik, dia terus turunkan bendera dan poster serta tutup bilik Gerakan.

Dia pun tidak melibatkan diri dengan aktif untuk membantu jentera kempen. Sebaik penamaan calun, Bazlan balik goncang teloq di rumah. Sepatutnya dia berada di Bukit Cekati dimana pusat jentera BN berada untuk merancang dan menggerakkan kerja-kerja kempen.

Dia hanya dilihat bersama blogger-blogger UMB yang ditaja KJ mengekor Khairy ke sana sini. Masa malam final bola. Bazlan boleh ikut sama dalam bas turun ke Kuala Lumpur.

Pada hari2 terakhir, PAS yang sedang terdesak boleh dilihat merata rata bandar dan mengunjung rumah. Setiap tenaga diperlukan untuk pelbagai poster, risalah dan akhbar untuk disebarkan serta kunjungan yang perlu dilakukan.

Pemuda tidak kelihatan langsung. Hanya Pemuda tertentu yang merupakan sukarelawan luar yang dilihat membantu sedikit sebanyak.

Bazlan pula cuba menjuarakan isu-isu denagn memberi keynataan akhbar mengenai isu yang telah dijuarakan oleh YB Hamidah. Dia bukan terlibat langsung membantu membina isu.

KJ sudah membohong. Pemuda telah sabotaj pilihanraya ini.

Tan Sri Anuar Musa pun diberitahu berada di Gua Musang. Dengan Romzi, Pengerusi Kesedar dari Kuala Krai, entah apa yang boleh mereka lakukan semalam. Mana tahu dibuat sama dengan Bazlan. Keadaan sengit boleh kalah BN kalau ada sabo.

Katanya poster2 BN banyak ditarik dan buang oleh PAS. Apa Pemuda buat? Tak heran, mereka bekerjasama dengan PAS membiarkan ia dilakukan.

Teloq pun takda nak tentang PAS. Pemuda layak jadi Pemudi UMNO. Ketua Pemudi si KJ pondan!

2 comments:

Anonymous said...

Pemuda ke Kedah bantu mangsa banjir yang memerlukan bantuan segera. Buka mata la sikit bro... Jangan tabur fitnah jer...


PEMUDA UMNO MALAYSIA

Anonymous said...

kitol babi bodoh,,,, muka babi....hati babi....bau babi.... pi jahanam ko khairy...