Wednesday, February 10, 2010

Khairy si Kitul dan Gang Mamak!

Oleh Qalam Shah Alam

Berita terkini mendedahkan bahawa Raja Petra Kamarudin menetap di Trinity Courts Apartments, London di mana Kalimullah Maseerul Hassan, bekas penasihat Abdullah Badawi, juga menjadi penghuninya.

Kalimullah (lihat gambar) masih berusaha keras untuk menjatuhkan kerajaan BN, terutama sekali UMNO, setelah ‘lesen cap duit’ yang ada padanya sudah ditarik balik.

Sebagai ‘agen komisyen’ Kalimullah Hassan dipercayai telah membolos lebih RM2.0 billion daripada duit wang rakyat Malaysia ketika dia menjadi penasihat kepada Abdullah Badawi dan juga menjadi Managing Editor Kumpulan New Straits Times.

Kalimullah menjadi ‘spin doctor’ atau pakar ‘putar alam’ untuk Abdullah Badawi. Semua ini berlaku dalam jangka masa empat tahun sahaja.

Kalimullah begitu berpengaruh terhadap Abdullah Badawi dan juga Khairy Jamaluddin sehingga ramai sekali kroni dan ahli korporat pada masa itu tahu bahawa kata laluan atau ‘password’ untuk mendekati Abdullah Badawi atau untuk mendapat projek dan kontrak ialah ‘Kalimullah’. Kalau boleh jumpa Kalimullah dan bayar dia ‘komisyen’ sudah tentu boleh lulus projek dan kontrak.

Pada 1998 apabila Anwar Ibrahim dipecat daripada Kerajaan dan UMNO, Kalimullah telah jelas memihak kepada geng pro reformasi Anwar Ibrahim. Di majlis-majlis keramaian mereka, Kalimullah bersama sahabatnya telah maki dan mencaci Dr Mahathir dan UMNO kerana memecat Anwar.

Pada 2003 hingga 2008, sewaktu Kalimullah begitu berpengaruh ‘memegang takhta kerajaan Abdullah Badawi’, dia mempunyai beberapa orang kroni dan kenalan yang menjadi budak khadamnya. Khadam-khadamnya ini ramai juga keturunan Mamak atau Benggali (atau yang sewaktu dengan Kalimullah).

Antaranya ialah Tan Sri Jawhar Hassan (lihat gambar). Tan Sri Jawhar Hassan adalah Ketua Pengarah ISIS iaitu Institut Kajian Strategi dan Antarabangsa - sebuah Yayasan tajaan Kerajaan.

Kalimullah telah melantik Tan Sri Jawhar Hassan menjadi Pengerusi Kumpulan New Straits Times. Kalimullah menjadi boss no. 1 yang diberi lesen besar oleh Abdullah Badawi yang tidak sedar apa yang berlaku hingga sudah terlepas kepentingan Melayu yang tidak dapat dipatahbalik hingga sekarang.

Peliknya sehingga hari ini, Jawhar masih memegang jawatan Pengerusi Kumpulan New Straits Times. Apakah Najib tidak sedar perkara ini? Mereka ini semua adalah geng yang pro Anwar tetapi pandai berpura-pura saja.

Salah seorang sahabat karib Jawhar di ISIS adalah seorang lagi mamak yang bernama Prof Dr Mohamed Ariff – seorang lagi khadam Anwar Ibrahim.


Prof Ariff kelihatan semasa Majlis Pidato PKR di Dewan MBSA pada Mac 8hb 2009

Prof Ariff kini (lihat gambar) adalah Pengarah Eksekutif MIER. Jawhar Hassan pernah menjemput Ariff memberi ucapan di ISIS. Ariff sudah lama dikenali sesama kawan-kawannya sebagai seorang yang terlalu pro Anwar.

Maka tidak hairanlah bahawa Prof Ariff menjadi saksi ‘alibi’ yang utama bagi Anwar Ibrahim. Rupanya pada hari Mohamed Saiful Bukhari Azlan diliwat oleh Anwar, Prof Ariff juga ada appointment berjumpa Anwar.

Untuk melepaskan diri daripada kesalahan, Anwar pun merujuk Prof Ariff sebagai saksi ‘alibi’ nya. (Lebih elok Prof Ariff juga menjalani pemeriksaan doktor pakar untuk memastikan jika duburnya masih dara atau sudah terbarai ditikam tombak Anwar)

Tapi seekor lagi mamak yang juga termasuk dalam jaringan Anwar Ibrahim ini ialah Tan Sri Nor Mohd Yaacop – sekarang Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Ramai orang sekarang kenali Nor Mohamed Yaacop (lihat gambar) sebagai Menteri yang sangat korup dan juga kuat ‘makan’ komisyen.

Berita terbaru ialah dua anak lelaki Nor Mohd Yaacop yang sudah dewasa sekarang menceburi perniagaan komisyen, lesen dan kontrak kerajaan atas campurtangan dan usaha giat bapa mereka. Pada usia yang muda kedua anak lelaki Nor Mohd Yakcop mempunyai kereta mewah termasuk kereta mewah Itali, rumah mewah dan duit berjuta ringgit dalam akaun.

Sejak tahun 1990an, Nor Yakcop dikenali sebagai kroni Anwar dan pernah menjadi Pengerusi Abrar Corporation – iaitu sarang puak proreformasi Anwar dulu.

Dia dibawa masuk oleh Dr Rahim Ghouse dan Dr Wan Hasni - dua pelajar Malaysia yang memulakan syarikat Asset Managament Abrar di New Haven USA dan membawanya pulang. Dipercayai mengurus dana Alqaeda tapi hadapai masaalah tidak dpaat memberi pulangan yang dijanjikan.

Nor Yakcop juga mempunyai talian persahabatan yang akrab dengan Kalimullah Maseerul Hassan sehingga hari ini. Menurut pemerhati korporat, Kalimullah dan Nor Yaacop sering berbual dan menukar pendapat atas banyak perkara – sehingga hari ini.

Selain itu, Nor Yakcop juga kenal rapat dengan ‘alibi Anwar’ Prof Ariff dan juga Tan Sri Jawhar. Mereka semua dianggap ‘simpati’ terhadap Anwar Ibrahim.

Tidak mustahil, malah banyak kebenaran - jika Anwar menguasai kerajaan dalam PRU di masa hadapan, kesemua geng Mamak ini - Kalimullah, Nor Yaacop, Jawhar Hassan, Mohd Ariff dan kuncu-kuncu mereka - akan menduduki jawatan yang berpengaruh dalam negara kita. Kesemua mereka adalah jenis sedia mencuri duit rakyat.

Reformis atau aktivis reformasi asal 1998 yang sedang dipujuk Anwar untuk merusuh sekali lagi untuknya. Bukan saja mereka pasti dan garenti dikencing, tidak hairan Anwar akan lokap penyokong-penyokong dia ini dalam lokap atau di ISAkan.

Dan yang terbaru ini adalah nama pelik juga - Aasil Kazi Ahmed, seorang lagi mamak Pakistan yang bertugas sebagai Strategic Advisor dalam media kepada Anwar Ibrahim.

Aasil adalah rakyat Amerika dan menetap di Virginia, USA – iaitu dikawasan suburbia Washington DC. Dia mempunyai pertalian rapat dengan NGO tajaan CIA seperti Open Society (yang dijuarai oleh George Soros), Islamic Society of North America, International Institute of Islamic Thought (IIIT) dan sebagainya.

Dia pernah bersama dengan Phillips Bowring dalam laman berita Asia Sentinels yang artikel sering keluar di Malaysia Today. Phillips adalah penerbit dan Editor majalllah Far Eastern Economic Review (FEER) yang terbitkan khusus untuk mengkritik Malaysia dan ada kaitan dengan Herald Tribune UK.

Aasil adalah graduan Georgetown University – iaitu sarang Neo-Con dan CIA di mana Anwar pernah menjadi “Visiting Professor” tapi tidak pernah mengajar satu mata pelajaran pun.

Anak Anwar, Nurul Izzah juga mendapat biasiswa dari geng Neo-Con untuk belajar di Georgetown University.

Inilah jaringan ‘Mamak’ Anwar Ibrahim.

Sumber: The Unspinners


Sebenarnya kami di Anak Omak mahu tambah satu lagi nama, The Unspinners mungkin terlepas pandang akan perkara ini, ada satu lagi Mamak dalam jaringan Anwar yang mereka terlepas pandang iaitu Khairy Jamaluddin.


Kalau diperhatikan lingakaran yang berada di sekeliling Khairy selalunya adalah dari kalangan bukan Melayu, Khairy memang tidak ada semangat melayu langsung, bukan semua mamak jahat tetapi mereka ini adalah dari kalangan Mamak yang merosakkan negara.


Ini ada sedikit gambar tentang Khairy Jamaluddin.


Pertama sekali gambar Khairy dengan ibu dan isteri. Jelas "he did not marry her for her looks and she married him because no one else would."

Tengok rupa Omak. Sah macam isterri Mamak tolong suami jual roti canai.  




Gambar kedua pun bersama dengan isteri. Rupa Khairy macam lanun Somalia juga. Lanun di Somalia banyak keling.




Gambar ketiga menunjukkan Khairy dengan Dato Azeeeeeez Ketua Mat Rempit dan Dato Reeeeeeezal Merican Naiiiiiiinaa Merican - dua pengapit baik Khairy sampai hari ini. Semua Mamak.




Gambar no. empat pula seorang lagi tonto Khairy ia itu Zaki Zahid. Zaki pun Mamak. Kulit putih pasal pakai aircon dari kecik. Pak dia senior government servant. Dia sombong skit pasai dia ingat orang tak tau dia Mamak. 




Gambar no. lima dan enam pula menunjukkan Khairy memakai baju wanita. Masa itu dia belum beli baju kemeja untuk lelaki. Dia masih identiti krisis. Masa itu KJ gilakan Iman - model international dari Somalia.




Gambar yang terakhir sekali menunjukkan Khairy tersengeh macam Ngeh dan Nizar. Nizar terkenal sebagai MP pertama berperangai macam beruk dalam Parlimen. 

Razali Ibrahim yang kita tau bukan mamak. Kalau asyik nafi2, baik check. Takut ada pulak darah Mamak macam Kadar Shah Mamak Muar.

7 comments:

Anonymous said...

Madey cam mana?

Anonymous said...

PM must be brave enough to get rid of all the parasites and Anwarista in his government. It is almost impossible to clean house but he must at least keep a close watch on them and not give them positions in his cabinet that could "kill" him later. Position like Minister of Defense, Minister in charge of EPU, Minister in charge of Law etc etc should not be given to the current "barua dogs" of Anwar. Looks like Zahid Hamidi, Nazri Aziz, Nor Yakop are all Anwar's "sleepers" in the Government. Put them in cold storage or at least give them some mundane tasks that will make them split hairs. They will be paralysed just as Kera Jantan is feeling now. Some of his Ministers like Works Minister is still playing tricks behind PM's back. He is stirring things in his Ministry to the point that most the civil servants are sick and tired of his old tricks trying to influence their decisions to favour his cronies. Looks like PM's ministers keeps on "main wayang". PM better realise this cos if not all his efforts of 1Malaysia, NKRA, KPI, etc etc will go down the drain sooner or later.
Go for it Mr PM. Don't play safe anymore. Ask Tun M advice on what needs to be done. The old man has some mileage left in the tank.

Cheers

Anonymous said...

Mahathir darah mamak skit aja. Pak dia pun separuh aja mamak. sampai dia cuma 1/8.

Diam kire melayu pasal lebih hebat pejuangan utk org2 melayu

anak mami said...

tu mamak yang memusnahkan..Tun Dr M mamak yang hebat!tak caya?tengok rangkaian nasi kandar kat Malaysia ni..mana ada rangkaian nasi melayu seluruh negara?

I'm proud to be Darah keturunan mamak tapi taklah nak hancurkan malaysia!

Skandal Politik said...

Cerita Panas Berapi Mengenai Kuda Jew, klik sini

Mahathir bukan mamak!

Skandal Politik said...

Salam bro,

Sila war-warkan kemunculan 1 lagi blog anti beruk hitam.

, Kuda Jew cuba ambik nama di atas kerja keras Perkasa klik sini

laksa mane said...

mahathir s/o iskandar kutty alias mahathir mohamad... keling.

tgk http://laksamanabukitbintang.blogspot.com/2010/10/mahathir-so-iskandar-kutty-mahathir-bin.html

sebab tu bahasa melayu diketepikan untuk sains dan teknologi.

lesen semua bagi cina dan ananda.
pura2 pejuang umno
Sebab tu sekarang melayu hancus..