Thursday, July 14, 2011

KJ cuba bawa Kalimullah jumpa PM di London


Khabar ini datang dari London semalam.

Khairy rupanya berada di London selepas ditangkap semasa cuba larikan diri di demonstrasi Bersih 2.0 kerana merempuh barisan FRU.


Sebaik balik dari Gaza, Khairy buat keputusan Patriot Pemuda UMNO akan turut turun juga kerana Bersih masih mahu berhimpun dan berarak di tengah Kuala Lumpur. Mereka memilih untuk berhimpun di Bukut Bintang.

Tunggu punya tunggu, dah pukul 2 tengahhari baru mereka hendak ke Stadium Negara untuk bertembung dengan puak Bersih. Polis tahan tak kasi pergi.

Untuk dramatikkan kehadhiran mereka, Patriot sudah rempuh barisan FRU.

Pertama kali tak lepas, cuba kali kedua. Masa tengah rempuh kali kedua, ada seorang berbaju merah mencecat lari.

Rupanya rempuhan kedua untuk membolehkan Khairy lari. Polis yang memang dok aim kat dia. Apa lagi, beberapa orang polis terus lari mengejarnya.

Ingat hebatlah askar watabiah ini. Akhirnya semput kehabisan nafas di bawah pokok. Terus di cekup polis.

Khairy takut dia akan terlepas peluang untuk ke London pada hari Ahad lalu dia cuba lari. Nasib dia baik, semua yang ditahan melainkan PSM komunis keluar petang itu juga.

Pagi Ahad itu, PM ada beri taklimat kepada BN dan NGO-NGO. PM bertolak tengahhari begitu. Tak tahu pukul berapa Khairy bertolak.

Sesampai Kalimullah sudah menunggu di London. Tak tahu hari apa berlaku tapi pastinya khabar dari sumber sahih memberitahu kami bahawa Khairy cuba bawa Kalimullah untuk bertemu PM, tapi PM tak mahu jumpa.

Malunya ...

Kantoilah Khairy. Dah PM tahu Kalimullah masih ada hubungan dengan Khairy. Sayangnya tak tahu sebab apa Kalimullah mahu jumpa PM.

Ada pesanan dari Singapura?

2 comments:

Anonymous said...

CONFIR TIPU. Melampau betul finah ni. Saya di Patriot. KJ tak lari... JANGAN TABUR FITNAH BOLEH TAK BRO.

Anonymous said...

Kita org melayu ni mmg ada satu perangai 'mcm bodoh'...satu sifat yg nampak lemah dan lembab. Bila berhadapan isu tak kira penting atau separuh penting, selalunya tampak tak mengambil jalan yg optimal. Tampak bersahaja, dan tak cermat.

Tapi malanglah jika ada musuh yg underestimate melayu yg tampak bodoh ni...Kena telanjang mcm munawir dulu baru tau. KJ be warned!
Lu ingat lu mat saleh? Lu ingat lu terer mcm terrorist? Haha ingat kalau lu kena bogel nanti kote lu kecik.

PS. Tapi on the on the hand Pak Lah mmg bodoh, bukan nampak mcm bodoh.