Friday, January 29, 2010

Dahlah KJ tak dapek jadi Mentori, Kono suruh berundur ... Malu ...


Hari ni kononnyo Khairy telah melakukan sesuatu luar biaso.

Tunggulah budak-budak hingus Setiakawan akan menjilat jobo dan agung-agungkan Khairy kerano pertama kali Pemudo Barisan dan Pemudo Pakatan membuat kenyataan bersama berkenaan kejadian kepala babi di dua surau.

Rasonyo tak sompek dio orang nak mengampu-ngampu. Mereka perlu bersedio nak tukar kem atau nak cubo selamatkan KJ.

Dari apo yang didonga di PWTC, KJ telah diusulkan supaya berundur kerana tidak memperjuangkan agenda parti dan PM. Turut dikato KJ tidak menggerakkan langsung Pergerakan Pemuda UMNO.

Baco MyKMU sini dan Malaysia Instinct sini.

Bukan sajo KJ, beberapo orang yang dilantik untuk mengetuai Pemudo Negeri telah ada memorandum disuruh undur secara terhormat.

Baguslah tu. Lamo den dah cakap pasal bondo-bondo ni. KJ si Anak Omak ni bukan tau apo. Harap kat Pak Mortuo ajo. Lepas tu guno Omak untuk maki hamun sapo-sapo ngato anaknyo.

Menurut cerito, majoriti ahli exco mahu KJ berundur. Undi tak dibuek lagi. Kalau KJ tak mengundur, adolah nanti undi. Dibueknyo 2/3 exco undur diri berenti, kono buek pemilihan lagi.

Kali ini, bukan lagi 800 perwakilan yang nak dijago. Tak terbayo KJ.

Den raso kalau KJ tak undor, memang sah budak celako ni nak merosakkan UMNO. Pemuda akan jadi betul macam MCA.

Maso den terdonga Pemudo BN-PR buek kenyataan bersamo, den tertanyo. Ini dah dapek belum persetujuan Presiden parti? Kalau tak dapek, maknanyo memandai-mandai.

Dah dikiro tak bahawa si Shamsul koncing selua tu yang tuduh UMNO macam-macam. Mana lagi si Zaid peguam kaki botol, Khalid kuil dan gerejo, Nik Ajis ulamak nyanyuk lagi perasuah, Azmin suami dayus, dan lain-lain puak-puak haramjadah?

Persetujuan membuat kenyataan itu jugo mengosahkan si KJ memang ado perhubungan baik dongan Pemudo PKR. Kito di Anak Omak dah lamo kato dio ni kojo untuk Anwar dan PKR.

Bersyukur Najib tak kasi budak celako ni jadi Mentori.

Dahlah tak dapek jadi Mentori, nak kono buang dari jawatan Ketuo Pemudo. Malunyo ... padan ado yang panggil dio Khairy Jamban. Memang busuk budak ni haaaa...

Hati busuk pendengki dan tahu nak main kotor ajo. Cakap ajo banyak tapi kojo tak boleh harap. Memang sial punyo manusia.

KJ bukan orang yang sayangkan bangsa. Dia cumo sayangkan dirinya. KJ masuk UMNO kerana dia ada agenda lain yang mahu dibawa. Kalau tidak, dia tak menulis dalam Tweeters dia tidak senang dengan kehadhiran Dato Ibrahim Ali di majlis Juara Rakyat Shah Alam.

Sekarang, apa pula orang yang cakap akan jadikan KJ sebagai Mentori bila dia naik jadi PM.

No comments: